وزیر دفاع لبنان: سفرم به تهران تصمیم هیات دولت لبنان بود

وزیر دفاع لبنان: سفرم به تهران تصمیم هیات دولت لبنان بود

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع لبنان اعلام کرد که سفر وی به تهران برای بحث و گفتگو درباره کمک نظامی و هبه ایرانی به ارتش لبنان تصمیم هیات دولت لبنان بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "النشره"، وزیر دفاع لبنان در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی درباره هبه تسلیحاتی ایرانی به ارتش لبنان اعلام کرد که سفر وی به تهران قبل از اعلام هبه ایران مطرح شد اما پس از اعلام آن به اولین هدف از اهداف این سفر تبدیل شده است.
وی همچنین تاکید کرد: «ولید جنبلاط» نماینده پارلمان لبنان به من نصیحت کرده بود که به ایران سفر نکنم اما باید گفت که هر شخصی نظر خاصی دارد و به عنوان وزیر دفاع تصمیم گرفته بودم برای بحث و گفتگو درباره هرگونه کمک‌های لازم به ارتش لبنان به تهران سفر کنم.
«سمیر مقبل» با اشاره به اینکه لبنان هیچ گونه هشدار رسمی و بین المللی درباره قبول هبه ایرانی دریافت نکرده است، گفت: دیدار من با «دیریک بلامبلی» نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان به منظور توضیح درباره تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران صورت گرفت.
وزیر دفاع لبنان همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستیابی اقلیم کردستان عراق به سلاح ایرانی گفت: درباره این موضوع با نمایندگان شورای امنیت بحث و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
وی تصریح کرد: هیات دولت لبنان با هبه ایرانی و کمک نظامی این کشور موافقت کرده بود بنابراین هر جریانی که با آن مخالفت می کند باید دلایل و توجیهات خود را ارائه کند.
وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی همچنین به موضوع ترور "وسام الحسن" رئیس بخش اطلاعات اداره امنیت ملی لبنان اشاره کرد و گفت: تحقیقات جاری درباره ترور "وسام الحسن" سری است و وزارت کشور و وزیر کشور به زودی عاملان قتل و نحوه ترور وی را بیان خواهند کرد.
سمیر مقبل، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر لبنان، روز شنبه، 26 مهر ماه در راس یک هیات نظامی به دعوت رسمی وزیر دفاع ایران به تهران سفر کرد.
دولت لبنان آقای مقبل را به تهران فرستاده تا هدیه پیشنهادی ایران را بررسی و طرح آن را برای تصویب به کابینه ببرد.
اوایل مهر ماه جاری علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به لبنان سفر کرده بود، اعلام کرد که تهران تصمیم دارد هدیه‌ای به ارتش لبنان تقدیم کند.

در همین ارتباط، عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان در خصوص کارشکنی برخی جریان‌های داخلی و منطقه ای برای کمک نظامی ایران به لبنان و تناقض  موجود در سیاست های دولت لبنان و فشارهای گروه های داخلی در لبنان گفت : تا همین چند وقت قبل یک کشور عربی ( عربستان سعودی ) پیشنهادی در همین قالب به لبنان مطرح کرد که با پایکوبی و استقبال گرم همین لبنانی ها روبه رو بود اما اکنون این کمک ها را از ایران نمی خواهند بپذیرند اما از آن کشور اگر چه خیلی وقت است وعده داده و تحویل نداده می پذیرند .

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان