وزارت خارجه آمریکا به قصور در مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم شد

وزارت خارجه آمریکا به قصور در مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم شد

خبرگزاری تسنیم: یک نهاد آمریکایی واشنگتن را به قصور در مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک سازمان تحقیقاتی، ارزیابی و حسابرسی کنگره آمریکا دولت این کشور را به قصور برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین متهم کرد.

«دیوان محاسبات آمریکا» در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرده از وزارت خارجه این کشور به خاطر قصور در رعایت استانداردهای مدنظر کنگره برای ارزیابی آنچه «تهدید ایران در آمریکای لاتین» نامیده، انتقاد کرده است. 

پیش از این قانونگذاران آمریکایی از ضعف‌های راهبردی متشکل از چند نهاد دولتی این کشور برای مقابله با گسترش حضور و فعالیت ایران در نیمکره غربی انتقاد کرده و دامنه تأثیر آن را محدود ارزیابی کرده بودند. پس از ان بود که «دیوان محاسبات آمریکا» تحقیقات از فعالیت‌های وزارت خارجه برای مقابله با آنچه تهدیدهای ایران در این منطقه نامیده بود آغاز کرد.

در این گزارش 30 صفحه‌ای مقامات وزارت خارجه به تدوین راهبردی متهم شده‌اند که فاقد استانداردهای لازم تصریح شده در «قانون مقابله با ایران در نیمکره غربی»، مصوبه سال 2012 است. اوباما در دسامبر سال 2012 این قانون را امضا کرده بود.  

قانون مورد نظر وزارت خارجه را ملزم کرده بود پیش از تدوین هر گونه راهبرد برای اقدام طبق مفاد این قانون، با روسای وزارتخانه‌های دفاع، امنیت داخلی، دادگستری و وزارت خزانه‌داری مشورت کند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان