ترجمه متون غربی سبب غفلت از علوم انسانی اسلامی شد

ترجمه متون غربی سبب غفلت از علوم انسانی اسلامی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه گفت: ترجمه بی برنامه متون غربی و ارائه غیر هدفمند آنها در دانشگاه ها سبب کم توجهی به ظرفیت های علمی کشور در علوم انسانی اسلامی شد.

شیرزاد عباسیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برخی مسائل سبب کم توجهی به ظرفیت های علمی کشور در علوم انسانی شده که از جمله آنها، تاکید بر متون ترجمه شده غربی است.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه افزود: در قرن‌های گذشته تمامی صاحب نظران از کشورهای اسلامی و مسلمان بودند درحالی که پس از سال ها، به جای تحقیق و بررسی علوم توسط خودمان، روی به ترجمه متون غربی آوردیم حال آنکه این علوم، تامین کننده نیازهای کشور اسلامی نبوده و تناسبی با عقاید و ارزش هایمان ندارند.

وی تصریح کرد: توجه به کسب مهارت‌های پژوهشگری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این رابطه باید در وهله نخست، بودجه مربوط به آن فراهم شده و به شناسایی افراد واجد شرایط پرداخت و دست به استعدادیابی و نخبه پروری دست زد و از سوی دیگر در کارهای پژوهشی باید اولویت بندی کرد چون به فرموده رهبری هر چیزی نیاز به پژوهش ندارد.

عباسیان افزود: با برخی مولفه ها می‌توان جهت گیری آموزشی کشور را به سمت افزایش مهارت اندیشیدن و پژوهش هدایت کرد که از جمله آنها افزایش بودجه و تامین زیرساخت های لازم است.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازهای اساسی کشور را بیشتر از مسئولان پیگیری می‌کنند برای نخبه پروری در جامعه باید سیاست‌های ابلاغی ایشان را در وهله نخست نیازسنجی کرده و سپس امکان سنجی و ظرفیت سنجی شوند تا برمبنای آن چهارچوب و محتوا برای آن تعریف کرد بنابراین باید اولویت پژوهشی را به درستی تعیین کنیم

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon