مطالبات شهرداری مشهد از نهادهای مختلف بیش از ۷۰ میلیارد تومان است

مطالبات شهرداری مشهد از نهادهای مختلف بیش از 70 میلیارد تومان است

خبرگزاری تسنیم: شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه مطالبات شهرداری مشهد از نهادهای مختلف بیش از ۷۰ میلیارد تومان است گفت: تنها راه کاهش هزینه‌های شهرداری مشهد اخذ مطالبات شهرداری و صدور پروانه‌های عمرانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست عملکرد یکساله شهرداران مناطق مشهد مقدس که در سالن اجتماعات فرهنگسرای کودک و آینده برگزار شد اظهار کرد: دو عامل برای ما و شما بسیار آزار دهنده است یک عامل افزایش تورم و رکود و دیگری کاهش منابع است. اقتصاد مقاومتی یعنی اجتهاد به منظور برون رفت از تورم و رکود.

مرتضوی بیان کرد: ما تعهدی نسبت به جامعه داده‌ایم و چه کسی در بین ما وجود دارد که هنگامی که جوانی به ما رجوع می‌کند و می‌گوید بی‌کارم بدنش نلرزد و همه ما مسئولیم و باید به این امورات بپردازیم و باید دو کار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: نخستین کار این است که بتوانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و حقیقت این است که هزینه‌ها بسیار بالااست و اگر بنا است ما سیستم مکانیزاسیون نظافت در سطح شهر داشته باشیم باید هزینه‌ها را کاهش دهیم و اگر بنا این است تفکیک آب شرب آب غیر شرب را داشته باشیم حتما باید کاهش هزینه داشته باشیم.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: 50 درصد از هزینه‌های ما را بخش خدمات و مابقی را بخش عمرانی تشکیل می‌دهد و در حوزه‌های عمرانی می‌توانیم کاهش هزینه داشته باشیم.

مرتضوی بیان کرد:اکنون 7 ماه از سال را پیش رو گذاشته‌ایم و 44 درصد از درامد مشخص شده است و 5 ماه باقی مانده سال حدود 55 درصد است، یک راه کاهش هزینه‌ها اخذ مطالبات شهرداری است و تعداد زیادی پروژه هم وجود دارد که شهرداری طلبکار است و دعوا هم لازم نیست.

وی تصریح کرد: باید مطالباتی که وجود دارد یا در محاسبات‌ها اشتباه شده و یا به شکل دیگری بوده است و هم چک‌های برگشتیمان که حدود 70 میلیارد تومان است و هم اخذ عوارض و هم تشکیل و ترغیب آسان صدور پروانه باشد باید دریافت شود و باید مشوقات لازم ارائه شود و سر دعوا با سرمایه دار و سرمایه گذار نداشته باشیم تا بتوانیم به درآمد‌هایمان برسیم و ما تا درآمد پایدار زمان داریم.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: خوشبختانه نگاه دولت و مجلس این بوده است که به در آمدهای پایدار توجه شود و امیدواریم این نگاه‌مان تصویب شود و بالاخره دولت مردان به این موضوع تن دهند و امیدواریم این نگاه تقویت بشود تا ما به این نگاه برسیم و وضعبت رکود و تورم هم به این شکل نمی‌ماند

مرتضوی تصریح کرد: امیدوار هستیم که دولت مردان به این موضوع تن دهند که راه برون رفت از تورم فقط مهار نقدینگی نیست مدیریت نقدینگی مهم است اگر نقدینگی را به شدت در بازار کنترل کنیم حتما دو عامل تورم و بی‌کاری بسیار شکنندگی‌اش طاقت فرسا است.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که چه در مناطق و چه در سازمان‌های ما می‌شود هزینه‌ها را کمتر کنیم و نقطه بعد جایگزین ارزش‌های اقتصادی ما به در آمد است و هزار میلیارد تومان میدان شهدا دارایی دارد.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: ما در مناطق شهرداری ارزش اقتصادی داریم تا بتوانیم به مردممان خدمت کنیم و شهرداری مشهد ابر سازمانی است که بیشترین فرصت شغلی را در سطح استان ایجاد کرده است و و قفه در کار یعنی کاهش اشتغال و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه شهرداری در همه حال به فکر خدمت به مرد است تصریح کرد: ما دست سرمایه گذاران واقعی را می‌فشاریم و با رانت خواری و فساد مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon