احتمال جیره‌بندی آب در یزد زیاد است/ مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند


احتمال جیره‌بندی آب در یزد زیاد است/ مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار یزد با بیان اینکه در صورت ادامه خشکسالی در یزد احتمال جیره‌بندی آب در یزد زیاد است، گفت: مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمود شاکری شمسی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مردم منطقه بلوار پاساداران و میدان کاج، اظهار کرد: مباحث مطرح شده در این نشست به شهرداری و نیروی انتظامی بر می‌گشت، ما در این مسائل نیاز به مشارکت مردم داریم.

وی افزود: شهری پویا، زنده و شاداب است که مردم آن در مسائل شهری مشارکت داشته باشند.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: یک نمونه این مشکارکت بحث ترافیک است، سهم خانواده در این زمینه نادیده گرفته شده است.

شاکری شمسی گفت: این که در شهرستان یزد و استان یزد بحث تصادفات و به ویژه موتورسواران درصد بالایی دارد، چقدر توسط خانواده‌ها نظارت می‌شود؟

وی تاکید کرد: خانواده‌ها چرا موتور سیکلت به دست فردی می‌دهند که هنوز گواهینامه و صلاحیت در رانندگی ندارد؟

فرماندار یزد اضافه کرد: بحث دوم بحث سرقت ها است، ما هیچ موقع شانه از زیر بار خالی نمی‌کنیم، منتهی سهل انگاری‌هایی که توسط مردم می‌شود مشکل ساز می‌شود، شهر یزد شهر 30 سال پیش نیست که مسائل امنیتی را رعایت نکنیم.

شاکری شمسی اضافه کرد: بعضی مواقع ما سارق را وسوسه می‌کنیم و برای مثال با گذاشتن سوئیچ روی ماشین وی را ترغیب به دزدی می‌کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل بحث آب است، مصرف بی رویه آب در استان و شهر یزد از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم.

فرماندار یزد گفت: گرچه مسئولان استان بحث‌های انتقال آب از مسیر‌های ممکن را در حال پیگیری هستند، با این وجود مصرف بهینه آب توسط مردم بسیار مهم است، خانواده‌ها برای ماشین شستن، حیاط شستن، مسواک و سایر مصارف خیلی اسراف می‌کنند.

شاکری شمسی عنوان کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده امسال جیره‌بندی نداشتیم اما اگر امسال مثل چندسال گذشته با خشکسالی مواجه باشیم، سال آینده با جیره‌بندی روبرو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید حتما مردم صرفه جویی و بهینه مصرف کنند، مدیریت بهینه مصرف آب را راه حل رفع مشکل کم آبی دانست.

فرماندار یزد افزود: محلات مختلف بعضی مسائلی مطرح می‌کنند که این قسمت شهر با آنها روبرو نیستند.

شاکری شمسی افزود: برخی از محلات یزد که در حاشیه بودند در چند ماه گذشته پاکسازی کردیم و بحث ضایعات فروشی‌ها به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برخورد با بکارگیری اتباع بیگانه به ویژه افاغنه در حال پیگری است.

فرماندار یزد اضافه کرد: بحث آب کشاورزی 95 درصد مصرف ماست ولی از آب انتقالی نیست، در این زمینه اقدامات لازم برای سوق دادن آبیاری به سمت شیوه‌های نوین اندیشیده شده است.

رفع مشکل روشنایی یزد نیاز به همراهی مسئولان دارد

وزیری عضو شورای شهر یزد هم در این نشست اظهار کرد: مسائلی که مربوط به پارک و کتابخانه و آسفالت و سایر موارد است را انشاالله با شهرداران صحبت می‌کنیم و مشکلات را حل می‌کنیم

وی گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندتری برداریم، می‌دانیم این اقدامات کافی نیست و امیدواریم بتوانیم بیشتر فعالیت کنیم.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به مشکل روشنایی معابر در یزد، تاکید کرد: در زمینه روشنایی یزد باید برنامه‌ریزی درستی شود که مشکل روشنایی حل شود.

وزیری خاطرنشان کرد: مسجد نیاز به یک خیر دارد، این مسجد برای این محل کوچک است، و ظرفیت استقبال مردم را ندارد، باید با ظرفیت خیری این مسجد تکمیل و بزرگتر شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon