کشته شدن ۳۲ غیر نظامی از آغاز حملات هوایی ائتلاف در سوریه

کشته شدن 32 غیر نظامی از آغاز حملات هوایی ائتلاف در سوریه

خبرگزاری تسنیم: یک خبرگزاری غربی فاش کرد که از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در خاک سوریه تاکنون حداقل ۳۲ غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، از آغاز حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه تاکنون بیش از 553 نفر از جمله 32 غیر نظامی کشته شده‌اند.

نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است اعلام کرد اکثر 464 کشته شده در حملات هوایی ائتلاف از اعضای داعش بوده اند. این حملات همچنین منجر به کشته شدن 57 عضو جبهه النصره نیز شده است. 6 غیر نظامی کشته شده در حملات هوایی ائتلاف نیز کودک و 5 نفر نیز زن بوده اند.

آمریکا با استناد به بند 51 منشور سازمان ملل که بر حق فردی یا جمعی برای دفاع از خود در برابر حملات مسلحانه اقدام خود در سوریه را توجیه کرده است.

سرهنگ پاتریک رایدر سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه تاکید کرد که " واشنگتن گزارش های مربوط به تلفات غیر نظامیان یا خسارت به تاسیسات غیر نظامی را جدی می گیرد و در خصوص هر موردی تحقیق انجام خواهیم داد."

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان