۱۲ کشته در خشونت‌های بنغازی

12 کشته در خشونت‌های بنغازی

خبرگزاری تسنیم: دست‌کم ۱۲ نفر، روز چهارشنبه در خشونت‌ها در شهر بنغازی در شرق لیبی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع پزشکی در بنغازی اعلام کرد روز چهارشنبه در درگیری ارتش لیبی با تروریست‌ها در منطقه «دریانه» (40 کیلومتری شرق بنغازی) 4 نفر کشته شدند.

سردخانه مرکزی بنغازی نیز از پذیرش اجساد 7 نفر که در اقدامات خشونت‌آمیز در این شهر کشته شدند، خبر داد.

از سوی دیگر، در جریان خنثی‌سازی یک بمب در منطقه «سیدی منصور» در شرق شهر بنغازی، یک نظامی کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند. یک منبع نظامی وابسته به نیروهای ویژه لیبی موسوم به «الصاعقه»، شب گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «الشرق الاوسط» گفت: «در جریان خنثی کردن یک بمب در منطقه سیدی منصور در شرق بنغازی یک سرباز کشته شد و 7 نفر دیگر زخمی شدند. جسد مقتول و مجروحان این حادثه به بیمارستان "المرج" این شهر منتقل شدند.»

شهر بنغازی شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش لیبی و نیروهای گروه شبه‌نظامی موسوم به «شورای انقلابیون بنغازی» است که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

110کشته در هفته جاری

لیبی در حال حاضر با شدیدترین موج خشونت‌ها از سال 2011 یعنی زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور دست و پنجه نرم می‌کند. لیبی صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز بین گروه‌های شبه نظامی متعددی بوده است که سلاح‌های خود را از انبار مهمات دولتی سرقت کرده‌اند. طبق اعلام منابع پزشکی، این درگیری‌ها طی هفته جاری دست‌کم 110 کشته برجای گذاشته است.

درخواست «حفتر» از اهالی بنغازی

سرلشگر بازنشسته لیبی، چهارشنبه شب از اهالی شهر بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی درخواست کرد در حال حاضر از تجمع در بنغازی که ارتش توانسته است تا حدودی شهرهای اطراف آن را پاکسازی کند، خودداری کنند.

«خلیفه حفتر» در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» نوشت «تجمع در بنعازی می‌تواند خطری برای شما و برای ارتش باشد؛ زیرا عناصر مسلح از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کنند.»

این سرهنگ بازنشسته خاطرنشان کرد «در جریان تجمع، تندروها می‌توانند در پوشش لباس غیر نظامیان به ارتش حمله کنند و یا در مرکز تجمع عملیات انتحاری صورت دهند و در چنین شرایطی ارتش به خاطر ترش از جان غیر نظامیان، نمی‌تواند وارد عمل شود.»

خلیفه حفتر که پیشتر از مسوولان رژیم «معمر قذافی» رئیس‌جمهور معدوم لیبی بود، با پیوستن به انقلابیون علیه قذافی دست به سلاح برد، وی اکنون هدایت بخشی از ناآرامی‌های لیبی را بر عهده دارد.

بمباران مواضع تروریست‌ها

جنگنده‌های لیبی، چهارشنبه مواضع گروه‌ تروریستی «انصار الشریعه» را در بنغازی بمباران کردند. همزمان هواپیماهای لیبی حملاتی علیه مواضع گروه موسوم به «فجر لیبی» را در مسیر فرودگاه نزدیک «طرابلس» پایتخت هدف قرار دادند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان