روحانیت همواره مرجع و پیشاهنگ مردم در حرکت‌های انقلابی بوده است

روحانیت همواره مرجع و پیشاهنگ مردم در حرکت‌های انقلابی بوده است

خبرگزاری تسنیم: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روحانیت همیشه مرجع و پیشاهنگ مردم در حرکت‌های انقلابی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با روحانیون شیعه و سنی منطقه سیستان با بیان خدمات ارزشمند آیت‌الله مهدوی کنی به انقلاب و اسلام ارتحال این عالم انقلابی و شخصیت بزرگ انقلاب را به مردم ایران تسلیت گفت.

وی اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از سابقون و رنج کشیدگان قبل از انقلاب و یار دیرین امام بود که ورود به عرصه روحانیت را با همه هزینه‌ها و سختی‌هایش پذیرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این شخصیت گرانقدر انقلاب در عصری که هر کلام یک سخنور و خطیب می‌توانست شعله‌ای را ایجاد و موج و جریانی را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کند نقش موثر و بسزایی را در مبارزات ملت ایران ایفا کرد.

هاشمی بیان کرد: انقلاب حاصل هزینه‌های بسیاری است، خیل شهدا و جانبازان و فرزندان شهدا از دوران جنگ تحمیلی و تهدید و ترور بخشی از هزینه‌های ماندگاری و دوام این انقلاب هستند و این روحانیت بود که همیشه مرجع و پیشاهنگ مردم در حرکت‌های انقلابی بوده است.

وی، دامنه نفوذ روحانیت را برای کمک به توسعه و جلب مشارکت مردم و ترغیب آنان به حضوری مسئولانه و مالکانه موثر خواند و گفت: روحانیت می‌تواند در تنویر افکار مردم درباره اهداف و نگاه بلند دولت در استان برای خارج شدن از کسالت و امید به فردای بهتر نقش موثری ایفا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از تصویب یم میلیارد و 442 میلیون دلار برای پروژه گازرسانی استان در شورای اقتصاد کشور خبر داد و افزود: امروز شاهد حیات، رونق و امید در استان هستیم و شرایط جدیدی برای قرار گرفتن استان در مسیر توسعه جهشی ایجاد شده است.

هاشمی به پروژه آبیاری تحت فشار 46 هزار هکتاری در سیستان اشاره کرد و گفت: این طرح موجب کشاورزی پایدار و بازدهی بیشتر در تولید و ماندگاری مردم می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon