مراکز عرضه و فروش صنایع‌دستی در استان مرکزی ایجاد می‌شود


مراکز عرضه و فروش صنایع‌دستی در استان مرکزی ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مرکزی گفت: ما به‌دنبال این هستیم که مکان‌هایی را برای فروش و عرضه محصولات هنرمندان ایجاد کنیم چراکه با این کار حوزه صنایع دستی استان توسعه پیدا می‌کند.

محمد حسین مقیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فواید برگزاری این گونه از نمایشگاه‌ها اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها هنرمندان و سایر مردم با هنرهای استان‌های مختلف آشنا شده و از نظرات یک دیگر استفاده می‌کنند.

وی افزود: هنرمندانی که از سایر استان‌ها نیز به منظور ارائه آثار خود در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند با هنرهای موجود در استان مرکزی آشنا شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صنایع‌دستی در اقتصاد نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و ما به‌دنبال آن هستیم که صنایع دستی را آن‌طور که شایسته است توسعه دهیم.

مقیمی با اشاره به روحیه هنرمندان گفت: هنرمندان دارای روحیه حساس و لطیفی هستند و دوست دارند که بیشتر زمان خود را خلق آثار هنری بپزدازند.

وی افزود: همکاران و مسئولان باید با سرعت بیشتری به رفع مشکلات هنرمندان پرداخته و منابع مالی را در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هنرمندان به سبب عدم سرمایه لازم نیاز به مکانی برای فروش محصولات خود دارند که می‌توان با ایجاد بسترهای لازم برای این مهم زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد در جامعه را فراهم آورد.

مقیمی با اشاره به ایجاد مکانی برای فروش محصولات هنرمندان گفت: ما به‌دنبال این هستیم که مکان‌هایی را برای فروش و عرضه محصولات هنرمندان ایجاد کنیم.

وی افزود: از مکان صندوق توسعه ملی نیز منابعی به منظور توسعه و حمایت از صنایع‌دستی استان‌ها در نظر گرفته شده که استان مرکزی هم شامل این موارد می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بانک‌ها هم اعلام آمادگی کرده و سعی دارند که از منابع داخلی خود قسمتی را برای هنرمندان اختصاص داده و تسهیلات ارائه کنند.

مقیمی با اشاره به نحوه حمایت از سوی صنایع دستی گفت: هنرمندان و صنعتگران با مراجعه به صنایع‌دستی و میراث فرهنگی می‌توانند از حمایت‌های لازم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon