بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد


بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

خبرگزاری تسنیم: استاندار مرکزی گفت: در نیمه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی استان مرکزی به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی که شامگاه چهارشنبه در کوه نور اراک باحضور نماینده مردم اراک و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی و تولیدی استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به ضرورت توسعه در کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد ایران توسعه صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و اقتصادی است که بایدمسئولان کشور در نظر بگیرند. 

وی افزود: شناخت موانع و مشکلات و اقدام برای رفع موانع و حضور مؤثر فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات بسیار ضروری است امروز ایجاد پیوند مستحکم با شرکای تجاری از شروط توسعه به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فرآیند توسعه صنعتی بدون حضور در یک فضای رقابتی برای هیچ کشوری قابل حصول نیست و لازمه دستیابی به یک فضای رقابتی، حضور جدی و پررنگ کشور در همکاری‌های منطقه‌ای است.

مقیمی با اشاره به هدفگذاری استان در حوزه صادرات گفت: صادرات غیرنفتی تاپایان امسال 2میلیارد دولار بوده است که این امر با تلاش تولیدکنندگان به ثمر می‌رسد.

وی افزود: صادرات در حالت کلی به نفع کشورها است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف، از جمله توسعه، رشد، رونق و پویایی اقتصاد کشورها مفید باشد فرهنگ صادرات غیرنفتی نهادینه و نسبت به تدوین و تنظیم نشان‌های ملی برای تلاشگران این عرصه اقدام لازم انجام گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به ارزش صادرات گفت: سال گذشته ارزش صادرات استان 950میلیون بوده که این رقم در نیمه تخست امسال یک میلیاردو250 میلیار رسیده و براساس برنامه های پیش رو امیدواریم این مبلغ به دو میلیارد دلار در پایان سال افزایش یابد.

مقیمی تصریح کرد:کاهش اتکای اقتصاد ملی به درآمدهای ناشی از صادرات نفت و دستیابی به استقلال اقتصادی یکی از اهداف اقتصادی کشور است که همواره توسعه صادرات غیرنفتی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش بهره وری از توسعه صادرات غیر نفتی جایگاه ویژه ای دارد که دولت برای رشد این اقتصاد تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon