عراقی‌ها کیفیت کالاهای ایرانی را قبول دارند/صادرات ۳.۱ میلیارد دلاری در شش‌ماه

عراقی‌ها کیفیت کالاهای ایرانی را قبول دارند/صادرات 3.1 میلیارد دلاری در شش‌ماه

خبرگزاری تسنیم: مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت از صادرات ۳.۱ میلیارد دلاری کالا و خدمات فنی مهندسی ایران به عراق در شش ماهه امسال خبر داد و گفت:کیفیت کالاهای ایران برای عراقی‌ها مورد قبول است.

مجید قربانی‌فراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: وزیر بازرگانی عراق در نشست مشترک خود با وزیر صنعت،‌معدن و تجارت ایران در رابطه با مسائلی همچون توسعه روابط تجاری، بانکی،‌ مسائل استاندارد دو کشور، استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی ، انجام سرمایه گذاری مشترک، تبادل تکنولوژی و انتقال تجربیات صنعتی، فنی و کشاورزی ایران به عراق بحث و تبادل نظر کرد.

وی در رابطه با مسائل بانکی در حالی که تبادلات بین المللی بانکی ایران تحریم بوده و از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا رصد می‌شود، گفت: در رابطه با مسائل بانکی برای ایجاد راه‌حل در راستای فعالیت‌های بانکی بین دو کشور گفت‌و‌گو و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

این مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری 2 میلیارد و 700 میلیون دلار کالا و 400 میلیون دلار خدمات فنی مهندسی به عراق صادر شده است که این ارقام در سال 1391، 6 میلیارد و 250 میلیون کالا و 1میلیارد و 700 میلیون خدمات فنی و مهندسی و در سال 92 نیز 6 میلیارد دلار کالا و 1میلیارد و 267 میلیون خدمات فنی مهندسی بوده است.

وی با تاکید بر این که کیفیت کالاهای ایران برای عراقی‌ها مورد قبول است، خاطرنشان کرد: عراق همیشه خواستار آن است که تولیدکنندگان کیفیت و مرغوبیت را در تولیدات خود مورد لحاظ و توجه قرار دهند.

قربانی‌فراز ادامه داد: در راس کالاهای صادراتی ایران به عراق مصالح ساختمانی همچون سیمان، کاشی و سرامیک و مواد غذایی همچون مرکبات و تره‌بار قرار دارد.

مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: چندین شرکت برای پوشش توریسم درمانی در قسمت اقلیم کردستان و بخش عربی عراق فعال هستند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه