تزریق تسهیلات در عرصه اشتغال‌زایی تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد


تزریق تسهیلات در عرصه اشتغال‌زایی تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان با اشاره به ضرورت ارائه تحصیلات اشتغال زایی توسط بانک‌ها گفت: هدایت تسهیلات به سمت اشتغال زایی تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد.

ناصر وفائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار کرد: لازم است بانک‌ها بخش اعظم تسهیلات خود را به اشتغال تخصیص دهند چرا که اختصاص تسهیلات موجب رشد تولید کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی تصریح کرد: با هدایت تسهیلات بانک‌ها به سمت تولید شعار رهبری محقق می‌شود در حالی که غفلت بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی وضعیت تولید کشور را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان ابراز کرد: با حمایت از تولید مردم به سمت خرید کالاهای داخلی سوق داده می‌شوند که خود عاملی برای خروج از رکود در کشور می‌شود.

وی با با بیان اینکه  تسهیلات ارائه شده صندوق مهر امام رضا (ع) در راستای حمایت از تولیداست، بیان کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) با هدف پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ایجاد شده است که امروزه نقش عمده‌ای در اشتغال‌زایی وتولید داشته است.

وفائی با اشاره به وجه تمایز تسهیلات ارائه شده توسط صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) بیان کرد: وجه تمایز تسهیلات ارائه شده صندوق با سایر تسهیلات بانکی بحث نظارت بعد از پرداخت است.

وی تصریح کرد: بعد از اعطای تسهیلات به هر فرد هر 6 ماه یک بار نظارت بعد از پرداخت انجام می‌شود.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان ابراز کرد: با انجام این نظارت‌ها امکان پرداخت تسهیلات بیشتر برای متقاضیان فراهم می‌شود و این تسهیلات در اختیار سایر متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: با انجام نظارت واحد‌های فعال و غیرفعال شناسایی می‌شود که خود سبب ارائه تسهیلات به متقاضیان واقعی می‌شود.

وفائی خاطرنشان کرد: برای ارائه تسهیلات به افراد طرح توجیه اقتصادی از افراد دریافت می‌شود و علاوه بر ارائه طرح توجیه اقتصادی بیکار بودن فرد متقاضی  نیز از دیگر شرایط  لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال است.

وی افزود: بیش از 80 درصد طرح‌هایی که از تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) استفاده کرده‌اند فعال ودایر هستند که نشان‌دهنده استفاده موثر واحدها از تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان خاطر نشان کرد: خوشبختانه واحدها در بازپرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارند واین امکان را برای صندوق ایجادکرده است که با آزاد شدن منابع به متقاضیان بیشتری تسهیلات ارائه دهد.

وی مطرح کرد: تسهیلات اشتغال ارائه شده به صورت مرحله‌ای به متقاضیان پرداخت می‌شود و با پیشرفت کار منابع مالی آزاد می‌شود.

وفائی ابراز کرد: تسهیلات صندوق در چند بخش که شامل تسهیلات مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کارفرمایی وکارآفرینی وپشتیبان مشاغل ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده در قالب خویش فرمایی عنوان کرد: تسهیلات خویش فرمایی به افراد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مهارتی ارائه می‌شود.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان افزود: تسهیلات صرفا در همان حوزه‌ای که فرد دارای مدرک دانشگاهی یا مهارتی است تا سقف 300 میلیون ریال بنا بر طرح توجیهی ارائه شده پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات با باز پرداخت 5 ساله اعطا می‌ شود و میزان آن بسته به شغل ایجادی است.

وفائی با بیان اینکه عمده تسهیلات ارائه شده در بخش کارفرمایی وکارآفرینی به فارغ التحصیلان دانشگاهی پرداخت می‌شود عنوان کرد: تسهیلات کارافرینی برای ایجاد مشاغلی با ایده وتفکر نو ارائه می‌شود.

وی افزود: ارائه تسهیلات برای مشاغل کارآفرینی وکارآفرین سبب ایجاد اشتغال برای فرد زمینه ایجاد اشتغال برای دو یا چند نفر می‌شود که صندوق مهر امام رضا (ع) بسته به طرح توجیهی به این گونه طرح‌ها تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد ریال بسته به طرح  توجیهی پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) استان زنجان مطرح کرد: رویکرد جدید صندوق در ارائه  تسهیلات در قالب پشتیبان مشاغل خانگی وکارگاهی به سمت ارائه تسهیلات به سمت مشاغل پشتیبان است.

وی افزود: در رویکرد جدید اعتبار خویش فرمایی به 20 درصد کاهش یافته و80 درصد تسهیلات به مشاغل پشتیبان وزنجیره تولید پرداخت می‌شود.

وفائی تصریح کرد:فرد پشتیبان از مرحله تامین مواد اولیه تا مرحله فروش کار نظارت واجرا را برعهده دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon