جهاد اسلامی: دفاع از خویش و مقدسات حق ملت فلسطین است

جهاد اسلامی: دفاع از خویش و مقدسات حق ملت فلسطین است

خبرگزاری تسنیم: جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنج شنبه تاکید کرد که ملت فلسطین حق دارد از خود و مقدساتش در برابر تجاوزات مستمر صهیونیست ها دفاع کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی ساکن قدس و کشته شدن یک شهرک نشین و زخمی شدن 9 نفر دیگر در این عملیات، گفت: این حق ملت فلسطین است تا از خود و مقدساتش در برابر تجاوزات مستمر صهیونیست ها دفاع کند و بایستی دست مقاومت فلسطین در کرانه باختری را باز گذاشت و هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف کنیم.

الحساینه همچنین به مردم صبور و پایدار قدس اشغالی و حومه آن به دلیل مقابله قهرمانانه با جنایت های دشمن صهیونیستی درود فرستاد.

وی اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی را در سایه سرگرم شدن امت عربی و اسلامی به درگیری ها و اختلافات تشدید کرده است و تداوم این تجاوزات در راستای تلاش برای تحمیل واقعیت های جدید و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و دشمن صهیونیستی سعی دارد از شرایط منطقه عربی و ملت فلسطین سوء استفاده نماید.

یک جوان فلسطینی روز گذشته در یک عملیات استشهادی چند صهیونیست را در قدس اشغالی با خودرو زیر گرفت که در نتیجه آن یک شهرک نشین کشته و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منابع صهیونیست: پیش بینی می کنیم درگیری های گسترده ای با فلسطینیان رخ بدهد

برخی منابع نظامی اسرائیل صبح امروز پنج شنبه اعلام کردند که از دیدگاه اسرائیل در حال حاضر انتفاضه سوم در قدس اشغالی و کرانه باختری به وقوع نخواهد پیوست اما پیش بینی می شود که عملیات های مقاومت به طور گسترده رخ دهد و تا کرانه باختری امتداد خواهد یافت.
یک منبع امنیتی گفت که ملت فلسطین در حال حاضر به فکر تظاهرات های خیابانی نیست اما پیش بینی می شود که عملیات مقاومت در قدس افزایش یافته و به کرانه باختری امتداد یابد.
از سوی دیگر برخی منابع امنیتی نسبت به نابسامانی امنیتی در قدس ابراز نگرانی کردند.

شکنجه وحشیانه کودکان فلسطینی در زندان های "اسرائیلی"

بیش از 250 کودک فلسطینی در زندان های اسرائیلی آماج شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند، این جنایات از لحظه نخست بازداشت شروع می شود و در حین بازجویی و محاکمه های صوری نیز ادامه پیدا می کند. 
مدیر برنامه بازخواست جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم در جهان است که کودکان را به صورت سازمان یافته در دادگاه های نظامی محاکمه می کند.
عاید ابوقطیش افزود: بخش اعظم این کودکان به پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی متهم هستند که طبق قانون نظامی اسرائیلی و مشخصا فرمان نظامی شماره 1651 یک تخلف امنیتی به شمار می رود. 
وی یادآور شد: کودکان اسیر فلسطینی در میان زندان های اوفر و مجدو و الشارون تقسیم شده اند و در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند و شرایط رقت باری را تجربه می کنند و دشمن صهیونیستی اصلا به شرایط سنی و حقوقشان توجهی نمی کند.

بازداشت 19 فلسطینی در قدس و کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز پنج شنبه در ادامه بازداشت های گسترده، 19 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 17 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و 2 فلسطینی دیگر را در قدس اشغالی در جریان درگیری ها در حی سلوان و بخش قدیمی قدس بازداشت کرده است.

درگیری در رأس العامود و العیسویه

منابع رسانه ای صهیونیستی گزارش دادند که درگیری ها در قدس اشغالی از شب گذشته تا صبح امروز پنج شنبه ادامه داشت و جوانان فلسطینی به سمت نیروهای اشغالگر در رأس العامود سنگ پرتاب می کردند و همچنین درگیری هایی نیز بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در العیسویه به وقوع پیوست.
از سوی دیگر یکی از دادگاه های نظامی امروز مدت بازداشت یک کودک 12 ساله فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ به سمت یک خودروی اسرائیلی در حی الطور را تمدید کرد.

سفر روسای هیأت های فتح و حماس به غزه پس از مذاکرات قاهره

برخی منابع آگاه فلسطینی صبح امروز پنج شنبه فاش کردند که «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بزودی برای بررسی بقیه پرونده های آشتی که اخیرا درباره آن توافق کرده اند به غزه سفر می کنند.
این منابع در مصاحبه با روزنامه القدس گفتند که الاحمد و ابو مرزوق در گفت وگوهای مربوط به آتش بس به میزبانی قاهره که قرار است هفته آینده ازسر گرفته شود، شرکت می کنند.
به گفته این منابع، الاحمد و ابو مرزوق بزودی در غزه با رهبران حماس و فتح، وزرای دولت توافق و رهبران گروه های فلسطینی دیدار و درباره پرونده های مربوط به آشتی فلسطینیان از جمله برگزاری نشست مجلس قانونگذاری، بازسازی نوار غزه، موضوع گذرگاه ها، انتخابات و برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت وگو خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، ابومرزوق از دو روز پیش وارد غزه شده است تا در دیدار با رهبران حماس درباره موضوعات مربوط به مذاکرات آتش بس بحث و تبادل نظر کند.
قرار است مذاکرات غیر مستقیم دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درباره تثبیت آتش بس در غزه دوشنبه آینده ازسر گرفته شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان