دولت از آثار فاخر با رویکرد پژوهشی حمایت ویژه می‌کند


دولت از آثار فاخر با رویکرد پژوهشی حمایت ویژه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه اگر دولت تخصیص یکنواخت اعتبارات به همه مؤسسات داشته باشد خلاف عدالت است، گفت: مؤسساتی که در خلق آثار فاخر و با رویکرد پژوهشی فعالیت دارند باید از حمایت ویژه‌ای برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری کتاب‌خوانی قرآن و حدیث که در موسسه نورالثقلین قم برگزار شد، اظهار کرد: موسسه نورالثقلین با وجود کارشناسان مجرب خود دارای جایگاه بسیار بالایی در میان مؤسسات قرانی سراسر کشور است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد ‌با اشاره به حمایت دولت از آثار فاخر در فعالیت‌های قرآنی افزود: موسسه نورالثقلین با توجه به منشوری که برای خود طراحی کرده ‌جز مؤسساتی است که باید حمایت ویژه‌ای از آن صورت پذیرد.

وی با عنوان اینکه دولت به واگذاری مؤسسات قرآنی به بخش خصوصی تأکید دارد، گفت: مؤسسات قرآنی قم از جمله موسسه نورالثقلین با تدوین برنامه‌های فرهنگی کمک زیادی به دولت در پیشبرد اهداف فرهنگی به ویژه در سایر نقاط کشور داشته است.

حجت‌الاسلام حشمتی با تأکید بر اینکه اگر دولت تخصیص یکنواخت اعتبارات به همه مؤسسات داشته باشد خلاف عدالت است، تصریح کرد: مؤسساتی که در خلق آثار فاخر و با رویکرد پژوهشی فعالیت دارند باید از حمایت ویژه‌ای برخوردار شوند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد ‌با اشاره به نقاط ضعف و کاستی‌هایی که در بخش فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی تاکنون صورت گرفته است خاطرنشان کرد: خلق آثار فاخر در حوزه مکتوبات، پویانمایی، رمان‌های فاخر، ادبیات داستانی و مراسمات قرآنی باید صورت گیرد.

وی با عنوان اینکه دولت به دنبال حل مشکلات حوزه قرآن و عترت است گفت: اعتبارات سال 92 مربوط به این حوزه را دریافت کرده‌ایم و دریافت اعتبارات سال 93 نیز در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon