دارو درمانی، مؤثرترین راه درمان اسکیزوفرنی


دارو درمانی، مؤثرترین راه درمان اسکیزوفرنی

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سلامت روانی مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: مؤثرترین راه درمان اسکیزوفرنی، دارو درمانی است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،فتانه سجادیان  ، افزود: اسکیزوفرنی(جنون جوانی) یک سندرم بالینی است که به دنبال اختلال در عملکرد دستگاه اعصاب مرکزی به وجود می‌آید، به طوری که شناخت، هیجان، درک و سایر جنبه‌های رفتار را فرا می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه این بیماری معمولا قبل از سن 25 سالگی شروع و در همه طبقات اجتماعی روی می‌دهد، اظهار کرد: تقریبا یک درصد مردم در طول زندگی به آن مبتلا می‌شوند. شیوع این بیماری در دو جنس زن و مرد برابر بوده، اما در مردها زودتر شروع می‌شود.

 

سجادیان تصریح کرد: عواملی مانند محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی، سوء تغذیه مادر در زمان بارداری، ضربه و آسیب‌های زمان بارداری و زایمان، عفونت‌های دوران بارداری و مشکلات ایمنی دوران کودکی می توانند استعداد ژنتیکی فرد را برای ابتلا به این بیماری تقویت کنند.

 

وی با اشاره به عوارض این بیماری، بیان کرد: رفتارهای عجیب، شکلک در آوردن، انجام حرکات بدنی بی هدف، پژواک صدا، پژواک رفتار و باورهای غیرمنطقی از قبیل اعتقاد محکم نسبت به موضوعی که واقعیت خارجی ندارد، کناره گیری از اجتماع، اختلال گفتار، به کار بردن کلماتی که برای دیگران قابل فهم نیست از جمله عوارض ابتلاء به این بیماری روانی است.

 

این کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه ضمن تاکید بر اینکه فرد اسکیزوفرنی محکوم به اختلال کارکرد تا پایان عمر نیست، تاکید کرد: موثرترین راه درمان اسکیزوفرنی، درمان دارویی است، به طوری که پزشک با آغاز درمان و به مرور، ضمن بهبود فرد، میزان داروها را کاهش داده و در مواردی نیز دارو را حذف می‌کند.البته از سایر درمان‌ها نظیر الکترو شوک، جراحی مغزی در موارد حاد، درمان‌های روانشناختی، کار درمانی و هنر درمانی نیز می‌توان در کنار دارو درمانی بهره فراوان گرفت.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon