انجام پرواز خفاشی بر فراز دیواره بیستون


انجام پرواز خفاشی بر فراز دیواره بیستون

خبرگزاری تسنیم:رییس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه از انجام پرواز خفاشی بر فراز دیواره بیستون خبر داد.

بهمن مشتکوب در حاشیه برگزاری سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی سنگنوردی بیستون پرواز خفاشی بر فراز دیواره بیستون است.

وی با بیان اینکه امروز سنگنوردان کار صعود از مسیرهای قبلی و گشایش مسیرهای جدید را انجام می‌دهند، افزود: به دلیل شرایط جوی تاکنون پرواز خفاشی از فراز دیواره انجام نشده است.

رییس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه از تلاش تیم مربوطه برای نقطه‌یابی یک محل مناسب برای پرواز خفاشی خبر داد و گفت: درجه دیواره باید 90 درجه باشد تا فرد پرنده به سنگ‌های کوه برخورد نکند و حدود 400 متر نیز عمودی باشد.

مشتکوب تصریح کرد: فرد پرنده ابتدا به‌صورت عمودی پایین می‌آید و پس از جمع شدن هوا در زیر لباس مخصوصی که بر تن دارد، به پرواز افقی درمی‌آید.

در سومین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون 120 سنگنورد ایرانی و 59 سنگنورد از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسلوونی، سوئیس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک حضور دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon