بدهی ۱۵ هزار میلیاردتومانی دولت به بانک ملی/ نیمی از معوقات بخش‌خصوصی به بانک متعلق به ۴۵ نفر است


بدهی 15 هزار میلیاردتومانی دولت به بانک ملی/ نیمی از معوقات بخش‌خصوصی به بانک متعلق به 45 نفر است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بانک ملی ایران بدهی دولت به این بانک را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نیمی از معوقات این بانک از بخش خصوصی متعلق به ۵۴ نفر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عبدالناصر همتی ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه یکی از افتخارت من اهل همدان بودن است، اظهار کرد: بانک ملی ایران با مشکلاتی بسیاری روبه رو بوده که هنوز هم با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی از بانک‌های پرافتخار ایران محسوب می‌شود، افزود: یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در سطح کشور بانک ملی ایران است که دارای خدمات مختلفی است.

همتی تاکید کرد: باید قبول کنیم که در گذشته صدمات سنگینی به بانک ملی ایران وارد شد که پس از آن فضای امنیتی در بانک ایجاد شده و بسیاری از ساختارها در این بانک مورد صدمه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 هزار نفر نیرو در بانک ملی در حال فعالیت هستند، گفت: زمان زیادی برای رفع آسیب‌ها و صدمات پس از اختلاس در بانک ملی نیاز بود که خوشبختانه پس از یک سال بسیاری از مشکلات رفع شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی بدهی سنگینی به بانک ملی دارد، گفت: در حال حاضر معوقات بخش خصوصی به بانک ملی ایران 13 هزار میلیارد تومان است که نیمی از آن متعلق به 54 نفر است.

همتی با اشاره به اینکه وصول مطالبات و معوقات بسیار دشوار است، گفت: 54 نفر از بدهکاران بانک ملی از 70 تا 500 میلیارد تومان به بانک بدهکار بوده و نیمی از معوقات بانکی به این افراد مربوط می‌شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران مطالبات این بانک از دولت را 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا مسائل وصول مطالبات و افزایش سرمایه بانک ملی را در لایحه خروج از رکود دولت لحاظ کنند.

همتی تصریح کرد: در حال حاضر مانده تسهیلات تکمیلی بانک ملی 12 هزار میلیارد تومان با نرخ 11 درصد بوده و این در حالی است که پول را در کشور با نرخ 22 درصد جمع‌آوری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت 15 هزار میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است، عنوان کرد: میانگین سودی که دولت به بانک پرداخت می‌کند نزدیک به هشت درصد بوده که رقم پایینی است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه مذاکراتی با بدهکاران برای وصول مطالبات صورت گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم تا با مذاکره و همکاری مطالبات و معوقات بانکی ملی را وصول کرده و یا اینکه زمان سررسید را تمدید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، گفت: 85 درصد تامین مالی کشور از طریق بانک‌ها اتفاق می‌افتد که رقم قابل توجهی بوده و باید در تمامی برنامه‌ریزی ها لحاظ شود.

همتی با بیان اینکه از دولتمردان خواسته‌ایم که علیه بانک‌های کشور صحبت نکنند، بیان کرد: دولت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود به منابع مالی بانک‌ها نیاز دارند و باید از برخی صحبت‌ها علیه بانک‌ها خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با بانک‌ها منبعی برای تامین مالی طرح‌های توسعه‎ای در کشور وجود ندارد، گفت: امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد با افزایش پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و تولیدی رو به رو بوده‌ایم که خواست دولت نیز این بوده است.

همتی با اشاره به اینکه باید به بانک به عنوان محور توسعه نگاه کرد، اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی دولت نشان از روند رو به رشد توسعه و رونق اقتصادی در کشور است که بانک‌ها در این بین نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران در شرایط سخت عملکرد بهتری از سایر بانک‌های کشور داشته است، بیان کرد: دولت با مشکل اساسی در پرداخت وام ازدواج رو به رو بود که بانک ملی در یک مرحله نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت کرد.

همتی با اشاره به اینکه روزانه به سه هزار نفر در کشور وام ازدواج پرداخت می‌شود، تاکید کرد: 70 درصد تعهد پرداخت وام ازدواج برعهده بانک ملی بوده و مابقی را سایر بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به متقاضیان وام ازدواج تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: تا روز گذشته به 218 هزار نفر وام ازدواج پرداخت شده که این رقم دو برابر تسهیلات پرداختی توسط سایر بانک‌ها در کشور بوده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران از پرداخت وام ازدواج به هفت هزار و 480 نفر در استان همدان خبر داد و گفت: طرح‌های صنعتی استان همدان نیازمند سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت هستند از طریق بانک ملی قابل تامین بوده و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال اصلاح ساختار بانک ملی هستیم، گفت: نمی‌خواهیم در تاریکی حرکت کنیم چراکه عملکرد بانک ملی باید شفاف بوده و سال‌ها به مردم و کشور خدمت‌رسانی کند.

همتی بیان کرد: از سه ماه گذشته 410 طرح صنعتی و تولیدی نیمه تعطیل، تعطیل و نیمه تمام در بانک ملی مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون مشکلات 330 مورد از این طرح‌ها تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش که دولت نیز بر تمرکز در این زمینه تاکید دارد آمادگی کامل برای پرداخت داریم چرا که اشتغال، رونق اقتصادی و تولید را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon