آغاز ساخت ۸ پالایشگاه در سیراف از نیمه آبان

آغاز ساخت 8 پالایشگاه در سیراف از نیمه آبان

خبرگزاری تسنیم: اگرچه هنوز نام متقاضیان منتخب برای حضور در طرح فراگیر پالایشی سیراف اعلام نشده است اما قرار است که عملیات اجرایی این طرح از نیمه آبان ماه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌رغم تأخیر در اعلام نام سرمایه‌گذاران منتخبِ متقاضی برای حضور در ساخت طرح فراگیر پالایشی سیراف در سه زمان‌ تعیین شده، طبق اطلاعیه شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیرافپانزدهم ،(SRIC)  آبان ماه پاکتهای مالی در حضور پیشنهاد دهندگان باز خواهد شد و بدین ترتیب کار اجرایی این طرح عملاً آغاز می‌شود.

همچنین پاکت‌های فنی پیشنهادهای طراحی بنیادی فراگیر پالایشی سیراف هم‌اکنون باز شده و توسط کارشناسان شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف در حال بررسی است .

در ابتدا قرار بود، از میان 54 متقاضی سرمایه‌گذاری در طرح فراگیر پالایشی سیراف، طبق وعده وزیر نفت، هشت سرمایه‌گذار منتخب تا پایان شهریورماه اعلام شوند اما معرفی این متقاضیان به 15 مهرماه و بعد از آن به 30 مهرماه موکول شد.

به گزارش تسنیم، ساخت فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز با هزینه حدود 300 میلیون دلار برای هر واحد در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف تبدیل میعانات گازی به محصولات با ارزش افزوده بالا برای صادرات طراحی شده است که البته در صورت نیاز کشور به فرآورده های تولیدی، می‌توان آن را به قیمت بین‌المللی از پالایشگاه های مورد نظر خریداری کرد.

محصولات پالایشگاههای مورد نظر نفت کوره، نفت سفید، نفتا، ال.پی.جی و گازوئیل است که به گفته منصور معظمی؛ معاون وزیر نفت، گازوئیل تولیدی مطابق با استاندارد یورو4 خواهد بود.حداکثر زمان ساخت این هشت پالایشگاه، چهار سال تعیین شده است و بخش خصوصی باید در زمان مشخص پالایشگاه ها را تکمیل کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه