طرح کاردکس خرید و فروش آرد در فومن اجرا می‌شود


طرح کاردکس خرید و فروش آرد در فومن اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار فومن با بیان اینکه طرح کاردکس خرید و فروش آرد در شهر فومن اجرا می‌شود، گفت: در سیستم کاردکس با اعمال قانون و مقررات نظم و انظباط در توزیع آرد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، اسماعیل قربانزاده ظهر امروز در نشست صنف و آرد و نان این شهرستان، با اشاره به اینکه همه نانوایان فومن با باز کردن حساب بانک سپهه می‌توانند با داشتن این کارت در سیستم کاردکس عضو شوند، اظهار کرد: در سیستم کاردکس با اعمال قانون و مقررات نظم و انظباط در توزیع آرد ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم کاردکس سامانه ملی است و این طرح کاردکس خرید و فروش آرد در فومن اجرا می‌شود، افزود: در این سیستم در سه مرحله آرد به دست نانوا بدون واسطه می‌رسد و شامل ارتباط بین نانوا و کارخانه آرد و شرکت حمل و نقل است.

فرماندار فومن گفت: در این روش آرد به دست نانوا می‌رسد و نانواها با مهری که به نام خودشان است در زمان دریافت آرد پای رسید را مهر می‌زنند.

قربانزاده با اشاره به اینکه همه باید قانون را رعایت کنیم  و بی‌قانونی پذیرفته نیست، تصریح کرد: اگر طرح کاردکس یک طرح قانونی است هم قانون را اجرا می‌کنیم، جمعیت شهرستان فومن 94 هزار نفر و این جمعیت را آمار اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه به نانوایان نان فانتزی در فومن باید سهمیه آرد داده شود و فانتزی که آرد آزاد می‌خرد مشخص شود، تصریح کرد: برای اجرای طرح کاردکس برای نانوایان در رفتن به بانک و گرفتن کارت سپهه فرصت نیاز داریم.

فرماندار فومن تاکید کرد: با تعامل و همکاری در پیشبرد اقتصاد مقاومتی گام برداریم و پاسخگوی انتظارات مردم باشیم، تعاونی‌ها می‌توانند در روش دیگر در کارها نظارت کنند و تعاونی‌ها باید سر پا بمانند.

در ادامه این نشست معاون فرمانداری فومن با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن رشد جمعیت شهرستان با کمبود سهمیه آرد مواجه هستیم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش جمعیت دانشجویان ساکن در فومن و افرادی که غیر مستقیم در این شهر ویلاسازی داشتند.

جواد عامر با بیان اینکه با توجه به اینکه سهمیه هر نفر هفت کیلو آرد در ماه است اگر تبدیل به کیسه شود 1700 کیسه کمبود در شهرستان داریم، افزود: مشکلات شهر فومن تعطیلی 37 نانوایی که به علت بیماری و یا مشکلات تعطیل شدند و  سهمیه اینها باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: در این شهر سه نانوایی تولید کننده نان فانتزی داریم که سهمیه آد حمایتی به آنها تعلق نگرفته است و امروز در این جلسه مصوب شد که درصدی به آنها داده شود تا در کنار نان‌ها تولید خود نان سنتی بزنند، شهرستان فومن 209 نانوایی و سه نان فانتزی دارد که 76 نانوایی شهر و 136 نانوایی در روستاها است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon