۱۴۴۰ نفر در اردوهای جهادی خراسان شمالی مشارکت کردند

1440 نفر در اردوهای جهادی خراسان شمالی مشارکت کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۴۴۰ نفر در اردوهای جهادی روستاهای خراسان شمالی مشارکت کردند.

علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: 240 نفر از این تعداد از خارج استان و غالبا از شهرهای تهران و کرج بوده‌اند که در قالب طرح اردوهای جهادی به استان آمدند.

وی افزود: یک هزار و 200 نفر از این افراد نیز در قالب بسیج سازندگی، روحانیت، پزشکان، محلات و دانشجویی استان بودند که در رفع مشکلات روستاها تلاش کردند که دفتر امور روستایی با اعتبار 450 میلیون ریالی از این ساخت و سازها حمایت کرد.

قربانی با اشاره به اهمیت بخش فرهنگ و لزوم بهبود آن در روستاهای استان به تشریح برنامه‌ها و حمایت‌های این دفتر در بخش فرهنگی پرداخت و گفت: تا‌کنون 52 یادواره شهدا در روستاهای استان برگزار شده که این دفتر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای حمایت از آن‌ها پرداخت کرده است.

وی افزود: در حمایت از برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در روستاها از قبیل کشتی با چوخه، پیاده روی خانوادگی، مسابقات اسب سواری، فوتبال، فوتسال و طناب کشی یک میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 100 میلیون ریال نیز برای حمایت از تجهیز سالن‌های ورزشی روستاهای استان تخصیص و هزینه شده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی همچنین از ساخت پنج کتابخانه روستایی در استان با کمک دفتر امور روستایی استانداری خبرداد و خاطرنشان کرد: برای ساخت این کتابخانه‌ها 500 میلیون ریال از این دفتر اختصاص یافت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon