انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن

انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن

خبرگزاری تسنیم: چین امروز پنج شنبه اعلام کرد که آمریکا با استقرار رادار دفاع موشکی در ژاپن به ثبات در منطقه آسیا اقیانوسیه ضرر می زند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، ژاپن که متحد آمریکا به شمار می رود پیش از این نگرانی خود را نسبت به ادعاهای پکن در دریای شرقی چین اعلام کرده است. چین و سایر کشورهای منطقه اختلافات زیادی در خصوص دریای شرقی چین دارند.

بر اساس این گزارش، تصمیم آمریکا برای استقرار رادار دفاع موشکی جدید در ژاپن در حالی است که کره شمالی نیز امسال چندین آزمایش موشکی شامل دو موشک میان برد را که قادر به هدف قرار دادن ژاپن است انجام داده است.

پیونگ یانگ همچنین تهدید به انجام آزمایش هسته ای کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم آمریکا برای استقرار رادار دفاع موشکی در ژاپن تاکید کرد که " کشورهای همسایه استقرار سیستم های ضد موشکی را در آسیا اقیانوسیه دنبال می کنند و به دنبال برقراری امنیت یکجانبه هستند که به نفع ثبات راهبردی و اعتماد مشترک در منطقه نیست.این اقدام به نفع ثبات و امنیت در شمال شرق آسیا نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: کشورها نباید بهانه ای برای ضربه زدن به منافع سایر کشورها نداشته باشند. وی شرایط و اوضاع منطقه را به شدت نگران کننده ارزیابی کرده است.

اقدام آمریکا در نصب رادار دفاع موشکی جدید در ژاپن در مرحله نخست با هدف هشدار دادن نسبت به حملات موشکی کره شمالی بوده و احتمالا برای نظارت بر موشک های پرتاب شده از سوی روسیه و چین نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این رادار موشک های پرتاب شده با برد بیش از 4 هزار کیلومتر را تحت نظر قرار خواهد داد. یک رادار دیگر مشابه آمریکایی نیز در سال 2006 میلادی در مجمع الجزایر آئوموری ژاپن نصب و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان