مدیران از حق استان در بودجه ۹۴ دفاع کنند/ درآمدزایی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی از طریق فروش گندم و سیب‌زمینی


مدیران از حق استان در بودجه 94 دفاع کنند/ درآمدزایی 1500 میلیارد تومانی از طریق فروش گندم و سیب‌زمینی

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیران از حق استان در بودجه ۹۴ دفاع کنند، گفت: فروش گندم و سیب‌زمینی در استان همدان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیک بخت ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به فصل بودجه‌ریزی اظهار کرد: در زمانی قرار داریم که لایحه بودجه 94 درحال تدوین بوده و به زودی تقدیم مجلس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران خواسته‌ها و نیازهای استان در زمینه اعتبار را به نمایندگان اطلاع‎رسانی کنند، گفت: اطلاعات پروژه‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا آنها به درستی از استان در زمینه اعتبار دفاع کنند.

نیک بخت از نمایندگان مردم خواست تا در لحاظ کردن نیازهای استان در لایحه بودجه 94 استان را یاری کرده و مدیران را در زمینه پیگیری جذب اعتبار کمک کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه براساس هدف‌گذاری انجام شده امسال باید 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود، گفت: براساس قانون 85 درصد هزینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار توسط دولت و مابقی توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پول ذرت‌کاران به موقع پرداخت شود، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 315 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و 340 میلیارد تومان در این زمینه به کشاورزان پرداخت شده است.

نیک بخت با بیان اینکه اینکه بیش از هزار میلیارد تومان از طریق سیب‌زمینی در استان همدان درآمدزایی شده است، گفت: دو محصول سیب‌زمینی و گندم برای استان نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان ارزش افزوده داشته و وارد جامعه شده است.

وی تصریح کرد: اما ورود این میزان پول به جامعه هیچ نمودی نداشته و نیاز است تا سازمان جهاد کشاورزی برای هدایت این سرمایه در جامعه تمهیدات لازم را اندیشیده و کشاورزان را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 210 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در آزمون‌های استخدامی قبول شده و مراحل گزینش را طی کرده‌اند، گفت: قرار است این افراد از ابتدای آبان ماه کار خود را در ادارات آغاز کنند ولی برخی از آنها وقتی به ادارات برای انجام امور خود مراجعه کرده‌اند با این جمله این مساله به ما ابلاغ نشده است، مواجه شده‌اند.

وی تاکید کرد: این افراد از ابتدای آبان ماه در ادارات موردنظر مشغول به کار شده و ماهانه 225 میلیون تومان حقوق آنهاست که از ابتدای سال 94 این حقوق به آنها پرداخت می‌شود ولی دستگاه‌ها نباید در بکارگیری آنها تعلل داشته باشند.

نیک بخت خطاب به مدیران سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گفت: گروهی متشکل از این مدیران در استان تشکیل شده و آمار اشتغال در استان را راستی‌آزمایی کنند.

وی تصریح کرد: براساس آمار سازمان تامین اجتماعی هر ماه هزار نفر به آمار اشتغال استان اضافه می‌شود که باید راستی‌آزمایی شده و صحت این آمار بر همگان معلوم شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیرعامل بانک ملی ایران از بومی‌های استان و برجستگان اقتصادی کشور است، گفت: آسیب‌هایی به بانک ملی در گذشته وارد شده بود که مدیران این بانک را تنگنا قرار داده بود.

وی با بیان اینکه به مشکلات برخی واحدهای صنعتی با حضور مدیرعامل بانک ملی رسیدگی شد، گفت: در این جلسه به مشکلات واحدهایی از جمله رزن‌سافت، شایان‌سام و گاوداری کبودراهنگ رسیدگی شده و قرار شد تا تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات به این واحدها موافقت شود.

استاندار همدان از برقراری پرواز کیش از فرودگاه همدان خبر داد و گفت: از 20 آبان ماه در روزهای شنبه و سه شنبه پرواز از همدان به سمت کیش به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، امروز در شورای برنامه‌ریزی از آرزو حکیمی مدال‌آور بازی‌های آسیایی اینچئون در حضور خانواده وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon