طلا باران در روز پنجم/ کسب ۱۷ مدال طلا، ۸ نقره و ۵ برنز توسط کاروان ایران

طلا باران در روز پنجم/ کسب 17 مدال طلا، 8 نقره و 5 برنز توسط کاروان ایران

خبرگزاری تسنیم: کاروان غدیر روزی طلایی را در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون پشت سرگذاشت.

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اینچئون، کاروان ایران در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در اینچئون روز پنجم را هم پشت سر گذاشت که امروز (پنج‌شنبه) برای ورزشکاران کشورمان روزی طلایی بود. کاروان ایران امروز 30 مدال شامل 17 مدال طلا، 8 مدال نقره و 5 مدال برنز رسید تا به نزدیک‌ترین فاصله با ژاپن رده سومی برسد. همچنین ورزشکاران کشورمان امروز رکوردهای جهان و آسیا را هم جابجا کردند.

دوومیدانی

*عبدالرضا جوکار جانباز شایسته کشورمان و عضو تیم جانبازان ومعلولان ایران باثبت رکورد 20 متر و 19 سانتی‌متر بالاتر از رقبای خود قرار گرفت و قهرمان کلاس 54-53 F ماده پرتاب نیزه شد.

*سیدمهران حسینی موفق شد در ماده پرتاب دیسک، کلاس f35/36 به قهرمانی دست یابد. رکورد این ورزشکار قهرمان کشورمان 40.14 بود و او با این رکورد عنوان نخست را به دست آورد.

*در فینال پرتاب وزنه کلاس F34 سه نماینده ایران به نام‌های محسن کائیدی، جلال خاکزادیه و سیامک صالح فرج‌‌زاده حضور داشتندو با نمایندگانی از چین، امارات، برونئی، کویت و قطر مبارزه کردند که در نهایت صالح فرج‌زاده با ثبت رکورد 10.32 به مقام دوم دست یافت و محسن کائیدی با ثبت رکورد 9.84 در مکان سوم قرار گرفت تا صاحب گردن آویز برنز شود.

*علی الفت لاوی با موفقیت در مرحله مقدماتی مسابقات دوی 100 متر مردان در کلاس T37 جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد اما در فینال به خاطر انجام خطا، نتوانست مسابقه دهد و بدون انجام رقابت، حذف شد.در مرحله مقدماتی دوی 800 متر مردان کلاس T12 هم علی الهی ضمن شکستن رکورد بازی‌ها فینالیست شد تا برای کسب مدال طلا مبارزه کند. حسن عسگری نیز در همین ماده فینالیست شد.

*علی محمدیاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.محمدیاری با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده نیز شد.پرویز گل‌پسند دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 36 متر و 27 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت.

*حسن عسکری با رکورد 2 دقیقه و 3 ثانیه و 9 صدم ثانیه نام خود را به عنوان نفر اول ماده 800  ثبت کرد. علی الهی نیز در همین ماده با رکورد 2 دقیقه، 5 ثانیه و 14 صدم ثانیه بر سکوی دوم ایستاد.

*مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتی‌متر در کلاس F12 پرتاب دیسک، قهرمان شد و مدال طلا گرفت. فالح ناصری‌پوران با 37 متر و 5 سانتی‌متر نقره گرفت.

*پرتابگر وزنه و پرچمدار کاروان پاراآسیایی ایران در مراسم افتتاحیه به مدال طلا بازی‌های پاراآسیایی رسید. جلیل باقری جدی در ماده پرتاب وزنه، کلاس F55-56 با 10.53 متر به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. علی محمدیاری با رکورد 10.02 متر به مقام دومی و مدال نقره رسید.

*جاوید احسانی شکیب در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F57 با ثبت رکورد 43 متر و 90 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.

تیروکمان

*تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب سمیه عباس‌پور و هادی نوری در دیدار نیمه نهایی 147 بر 136 از سد چین تایپه گذشت و فینالیست شد. این تیم در فینال به مصاف تیم کره‌جنوبی می‌رود.

*تیم ملی میکس کامپوند ایران در فینال بازی‌های تیراندازی با کمان موفق شد با نتیجه 147 بر 144 از سد تیم کره‌جنوبی گذشته و صاحب مدال طلا شود. سمیه عباس‌پور و هادی نوری ترکیب تیم ایران را تشکیل می‌دادند.

*تیم ریکرو میکس ایران با ترکیب زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر موفق به شکست 6 بر صفر عراق شد و بر سکوی سوم ایستاد تا مدال برنز این مسابقات را به دست آورد.

*سمیه عباس‌پور کماندار ملی‌پوش کشورمان در رده‌بندی بازی‌های پاراآسیایی کامپوند برابر حریف کره‌ای خود شکست خود و به عنوان چهارمی قناعت کرد. او در رشته کامپوند برابر کماندار کره‌ای با نتیجه 136 بر 125 نتیجه را واگذار کرد و چهارم شد.

*هادی نوری در فینال دقابت‌های انفرادی کامپوند موفق شد با نتیجه 142 بر 136 حریف هنگ‌کنگی خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

*راضیه شیرمحمدی در دیدار رده‌بندی مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان بازی‌های پاراآسیایی اینچئون برابر حریف چینی خود در وقت قانونی بازی 5 بر 5 مساوی کرد و در تیر طلایی 10 بر 8 شکست خورد و به عنوان چهارمی بسنده کرد.

*زهرا نعمتی در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان با نتیجه 5 بر 5 مساوی کرد، در تیر طلایی 9 بر 7 از سد حریف چینی خود گذشت و سومین طلایی تیروکمان ایران در آوردگاه اینچئون نام گرفت.

*ابراهیم رنجبر، کماندار ریکرو ایران در فینال مسابقات تیراندازی باکمان بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه 6 بر صفر شکست داده و بر سکوی قهرمانی بایستد.

گلبال

*گلبال مردان با نتیجه 10 بر صفر بر تیم چین  قهرمان پارالمپیک غلبه کرد و قهرمان شد.

*تیم گلبال بانوان ایران که بدون شکست فینالیست شده بود در مسابقه پایانی با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم چین شد و به مدال نقره این دوره از بازی‌های پاراآسیایی رسید.

فوتبال
*تیم فوتبال 7 نفره ایران که با سه برد پیاپی به فینال مسابقات فوتبال بازی‌های پاراآسیایی اینچئون رسیده بود در فینال هم با گل‌های اکبری (2)، سعید تیزبر (2) و هاشم رستگاری با نتیجه 5 بر صفر مقابل ژاپن به برتری رسید تا مدال طلای این بازی‌ها را به دست بیاورد.

* مدال طلای تیم فوتبال 5 نفره ایران هم امروز (پنج‌شنبه) در جدول مسابقات لحاظ شد.

والیبال

*تیم والیبال نشسته ایران در دیدار نهایی این رشته تیم چین را شکست داد و با اقتدار ازعنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و مدال طلا گرفت. تیم ایران در 3 ست متوالی و با نتایج (25 بر12 ،25 بر 20 و 29 بر 27 ) چین را شکست داده و قهرمان شد.

 *تیم والیبال نشسته زنان ایران در 3 گیم متوالی نتیجه را به رقیب خود چین واگذار کرد و بر سکوی دوم ایستاد.

جودو

*تیم جودوی ایران موفق شد مقام قهرمانی قهرمانی و مدال طلای مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را در بخش تیمی کسب کند و مدال طلای دیگری را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

وزنه‌برداری

*سامان رضی وزنه‌بردار کشورمان در وزن 97 کیلوگرم توانست با بالای سربردن وزنه 208 کیلوگرمی بعد از وزنه‌بردار اماراتی به مقام دوم برسد و یک مدال نقره دیگر برای تیم ایران به ارمغان آورد.

*علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلا شد. مرد طلایی ایران توانست با بالا بردن وزنه 232.5 کیلوگرمی رکورد آسیا را 500 گرم جابه جا کند تا افتخاری دیگر برای کاروان غدیر رقم بخورد.

شنا

*تیم شنای 4 در 100 متر مختلط مردان ایران در ادامه رقابت‌های شنا امروز (پنج‌شنبه) درفینال به دلیل خطا حذف شد. در این ماده برای تیم ایران، شاهین ایزدیار، مازیارماضی، رضا آذرشب و علی نیکو به رقابت پرداختند و در حالی که یکی از شانس‌های مدال این رشته بودند به دلیل خطا اوت شدند.

بسکتبال

*تیم بسکتبال با ویلچر بانوان با نتایج 8 بر 9، 12 بر 5، 14 بر4، 19 بر 7 و نتیجه نهایی 53 بر 25 موفق شدند قاطعانه کره جنوبی را شکست داده و به نشان برنز دست یافتند. بانوان ملی پوش ایرانی در حالی به این مدال دست یافتند که اولین حضور برون مرزی خود را تجربه می‌کردند.

*تیم بسکتبال با ویلچر ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات بسکتبال باویلچر بازی‌های پاراآسیایی اینچئون با برتری 87 بر 51 مقابل تایلند به مقام سوم و مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

تنیس روی میز

*تیم تنیس روی میز ایران امروز در چارچوب بازی‌های پاراآسیایی اینچئون برابر هنگ کنگ قرار گرفت و با شکست مقابل این تیم و از گردونه دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی کنار رفت.

دوچرخه سواری

*بهرام سلیمانی در رشته دوچرخه سواری و در کلاس C1C3 به سکوهای قهرمانی نرسید و چهارم شد. بهمن گل‌بادنژاد، دیگر دوچرخه سوار کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2014 نیز در کلاس C4C5 پنجم شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی