انقلاب اسلامی، روح و پیام خود را از عاشورا گرفته است


انقلاب اسلامی، روح و پیام خود را از عاشورا گرفته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام هویت خود را از عاشورا گرفته است، گفت: روح و پیام عاشورا استکبار ستیزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در پنجمین نشست هماهنگی روز ملی مبارزه با استکبارجهانی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و درگذشت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی‌کنی، اظهارکرد: 13 آبان امسال، با توجه به تقارن با روز عاشورا از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی با گرامیداشت یاد آیت‌الله مهدوی‌کنی و برشمردن خدمات ایشان، افزود: ایشان تمام عمر خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی کرد و درگذشت ایت‌الله مهدوی کنی ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای کشورمان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بهره‌مندی انقلاب اسلامی از عاشورای امام حسین(ع) را از امتیازات انقلاب اسلامی خواند و گفت: استکبار ستیزی، شهادت طلبی و مبارزه با ظلم را در تمامی نهضت عاشورا مشاهده می‌کنیم.

اشجری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام هویت خود را از عاشورا گرفته است، تصریح کرد: روح و پیام عاشورا استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه پیوند عاشورا با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به روح عاشورایی قیام مردم ایران و روز 13 آبان تاکید دارد، افزود: تقارن عاشورا با 13 آبان، یک نشانه و علم برای حرکت‌های آگاهانه مردم در شناخت شمر زمانه خود است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اگر یزید زمان خود، قیام کربلا و فلسفه عاشورا را تشخیص دهیم، نقش خود را به درستی ایفا می‌کنیم، گفت: در برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اصالت با عزاداری روز عاشورا است.

اشجری با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی در یک مصوبه 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام نهاد، خاطر نشان کرد: شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57، تبعید امام راحل در سال 42 وتسخیر لانه جاسوسی در سال 58 توسط دانشجویان از مناسبت‌های این روز است.

وی با تصریح بر اینکه تلاش می‌کنیم در همه شهرستان‌ها یک برنامه ویژه داشته باشیم، افزود: این برنامه با نوای یک ذاکر اهل بیت همراه است و در پایان نماز ظهر و عصر عاشورا اقامه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برنامه شاخص در میدان شهرداری رشت با حضور هیئت‌های مذهبی، بسیجی‌ها واقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان شهرداری رشت سابقه‌ای 10 ساله دارد و در این مکان مراسم روز عاشورا با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

اشجری با اشاره به اینکه مراسم روز 13 آبان نیز 34 سال است که در میدان شهرداری برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیش نهاد می‌کنیم که مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور تمامی هیئت‌های مذهبی در میدان مصلی رشت برگزار شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon