بافندگان فرش دستباف گیلان به تأمین اجتماعی معرفی شدند


بافندگان فرش دستباف گیلان به تأمین اجتماعی معرفی شدند

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه امسال ۵۷۲ بافنده فرش دستباف به تأمین اجتماعی گیلان معرفی شدند، گفت: از سال ۸۷ تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بافنده فرش دستباف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مجید زیرک بعد از ظهر امروز در نشست تولید کنندگان فرش دستباف گیلان با اشاره به فعالیت 12 هزار و 456 نفر بافنده زن و 940 بافنده مرد در استان، اظهار کرد: در مجموع 13 هزار و 396 بافنده فرش دستباف در گیلان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 9 هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به معرفی 572 بافنده فرش دستباف به سازمان تأمین اجتماعی در شش ماهه نخست امسال، افزود: این افراد به منظور برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی مختص بافندگان فرش معرفی شدند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با اعمال سیاست‌های حمایتی دولت و ایجاد بیمه بافندگان فرش دستباف در سطح کشور از سال 87 تاکنون بیش از 9 هزار و 500 نفر بافنده فرش دستباف در سطح استان تحت پوشش بیمه  تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

زیرک از فعالیت 16 اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف در استان خبر داد و تصریح کرد: 35 کارگاه تولید فرش در استان با ایجاد اشتغال برای 549 نفر در حال فعالیت در سطح استان می باشند.

وی با اشاره به روند افزایشی تولید فرش دستباف در گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته 44 هزار و 700 مترمربع فرش دستباف در کارگاه‌های فرش دستباف، توسط بافندگان خانگی تولید شده که از این میزان 42 هزار مترمربع توسط بافندگان بخش خانگی تولید و روانه بازار شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر لزوم حمایت‌های دولتی از بافندگان فرش دستباف و صیانت از این هنر و صنعت اصیل ایرانی، گفت: در راستای آموزش، ترویج، حمایت و ساماندهی بافندگان فرش دستباف چندین تفاهم‌نامه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با نهادهای مرتبط منعقد شده است.

زیرک انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با مرکز ملی فرش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان گردشگری و میراث فرهگی، انعقاد قرارداد مشترک با اداره کل فنی و حرفه‌ای و سازمان گردشگری و کمیته امداد و اداره کل فنی و حرفه‌ای را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها در ترویج و اشاعه و کمک به تولید فرش دستباف و حمایت از بافندگان فرش عنوان کرد.

وی ایجاد مجتمع‌های قالیبافی برای تولید فرش‌های ابریشمی و با متراژ بالا با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه‌ها عنوان و اظهار کرد: آموزش تولید فرش دستباف و کمک به ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات در حوزه تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال خانگی است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به افزایش رو به رشد بافندگان فرش دستباف در استان، تصریح کرد: از چهار هزار بافنده فرش دستباف گیلانی در سال 84 در مدت 9 سال این میزان به بیش از 13 هزار بافنده فرش افزایش یافته است.

زیرک، میزان تولید فرش دستباف در مدت دو سال اخیر را از 12 هزار متر به بیش از 44 هزار مترمربع در سال بیان کرد و افزود: شش فقره پروانه تولید کارگاه‌های فعال متمرکز و غیرمتمرکز فرش دستباف در استان در نیمه نخست امسال صادر شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon