جوانان گلبافی آموزش‌ رایگان قالی‌بافی می‌بینند


جوانان گلبافی آموزش‌ رایگان قالی‌بافی می‌بینند

خبرگزاری تسنیم: استاندارکرمان با بیان اینکه جوانان گلبافی آموزش‌ رایگان قالی‌بافی می‌بینند،گفت: جوانان بخش گلباف می‌توانند به بخشداری این منطقه مراجعه کنند تا با آموزش‌های رایگان، قالی‌بافی یاد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در حاشیه سفر به بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان در جمع مسئولان و مردم این بخش با اشاره به اینکه گره شهر گلباف کسب و کار است، اظهار کرد: همه زیرساخت‌ها در این منطقه وجود دارد اما همت کار در بین جوانان پایین است.

وی با اشاره به اینکه صنعت تابلوفرش و قالی‌بافی در گلباف وجود دارد، افزود: امام جمعه گلباف باید فرهنگ اقتصادی را برای مردم بازگو کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم این منطقه از منابع خوبی برای ایجاد اشتغال برخوردار هستند، تصریح کرد: باید مردم این شهر همت داشته باشند تا رونق اقتصادی در این شهرستان به وجود آید.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه جوانان بخش گلباف می‌توانند به بخشداری این منطقه مراجعه کنند تا با آموزش‌های رایگان، قالی‌بافی یاد بگیرند، تصریح کرد: در شرایط نداشتن امکانات برای آنها اتاق کار فراهم می‌شود اما باید همت کار وجود داشته باشد.

رزم‌حسینی با تأکید براینکه برای کمبود آب، پلیس آب را می‌توان در این بخش اجرا کرد، گفت: حضور روحانیت در این شهر نعمتی است که باید برای توانمندسازی مردم استفاده شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه هنر نیست که 40 درصد مردم این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: عدم‌توسعه یافتگی در گلباف دیده می‌شود و مردم باید از علل آن مطلع شوند.

رزم‌حسینی اظهار کرد: سرزده به این شهر سفر کردم تا از وضعیت آن مطلع شوم.

وی با بیان اینکه ایجاد کسب و کار که گره این منطقه است، باید توسط بخشدار حل شود، بیان کرد: اگر نماینده دولت توانست در گلباف کسب و کار ایجاد کند، توانسته کارنامه خوبی به عمل آورد و باید بیشترین وقت خود را برای توسعه این منطقه به کار گیرد.

استاندار کرمان خطاب به مسئولان این شهر مبنی براینکه باید از اقتصاد درون‌زاد همراه با فکر و برنامه‌ریزی استفاده کنند، گفت: آب نسبتا خوبی در این شهر وجود دارد و باید با کشاورزان قدیمی با رضایت مردم برنامه‌ریزی انجام شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در زمینه طرح و برنامه‌های جدید برای توسعه این بخش باید با بخشداران قدیمی نیز مشورت شود، افزود: دولت براساس وظیفه ذاتی خود اعتبار این بخش را نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داده که برای تامین زیرساخت‌ها این اعتبارها انجام می‌شود اما  تنها زیرساخت کافی نیست، بلکه مردم باید توانمتد باشد و برای جوانان ایجاد شغل شود.

وی تصریح کرد: 4 هزار پروژه نیمه‌تمام در استان کرمان  وجود دارد که باید تکمیل شوند و نمی‌توان پروژه جدیدی را ایجاد کرد بلکه باید پروژه‌های دولت‌های قبل را به اتمام رساند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در سفر بعدی سعی می‌شود با مردم گلباف ملاقات شود، گفت: بخشدار باید شبانه‌روز دغدغه ایجاد کسب و شغل جوانان را در این منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان این بخش باید برای بازار محصولات گلباف با اتاق بازرگانی کرمان جلسه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: اگر کیفیت محصول ترخون خوب است باید برند شود تا کسی نتواند سوءاستفاده کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دولت می‌تواند راه را برای ایجاد کسب و کار مرتفع کند، گفت: اما دولت برای پروژه مشخص کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تفاوت‌های شهری و روستایی برای مردم نهادینه شود به طور قطع مردم مهاجرت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon