هیچ شغلی جایگزین صنعت قالی‌بافی در گلباف کرمان نشده است


هیچ شغلی جایگزین صنعت قالی‌بافی در گلباف کرمان نشده است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه گلباف با بیان اینکه مهاجرت‌ها در این شهر افزایش داشته است، گفت: تاکنون هیچ شغلی جایگزین صنعت قالی‌بافی در این منطقه نشده است که باید برای آن فکری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلباف، حجت‌الاسلام علی عبدالرشیدی ظهر امروز در حاشیه سفر سرزده استاندار کرمان به بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی عبادت است، اظهار کرد: به ویژه مسئولیت‌هایی که همراه با اخلاص و جهاد باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر گلباف در دوران دفاع مقدس پرونده روشنی را از خود بر جای گذاشته است، بیان کرد: در شهر گلباف بیش از 116 شهید وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرشیدی با بیان اینکه مسائل مختلفی شهر را از رونق خودش بازداشته است، گفت: شهر گلباف از لحاظ مسائل اقتصادی و اجتماعی همانند گذشته نیست.

امام جمعه‌ گلباف بیان کرد: در گذشته بسیاری از شهرستان‌های جنوبی وابسته به این شهر بودند اما امروز متأسفانه این وضع وجود ندارد.

وی  با بیان اینکه صنعت قالبی‌بافی دچار زلزله جهانی شد و رونق آن با آمدن قالی‌های ماشینی از بین رفته است، گفت: این امر در این شهرستان سبب مهاجرت شده است.

حجت‌الاسلام عبدالرشیدی با بیان اینکه دو زلزله شدید در سال‌های 60 و 68 در شهر گلباف شده است، تصریح کرد:  در زلزله سال 60 این شهر به طور کامل تخریب شد و با توجه به وحشت و دلهره‌ای که برای اذهان داشت و به مهاجرت‌ها نیز افزود.

امام جمعه گلباف با بیان اینکه ترانزیت قاچاق  مواد مخدر نیز بر این شهر تأثیراتی داشته است، اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی انجام شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود و اشتغال از مشکلات اساسی این منطقه است و کم‌آبی و آفت‌ها، بخش کشاورزی را نیز کم رونق کرده است.

وی بیان کرد: هیچ شغلی جایگزین صنعت قالی‌بافی در این شهر نشده است که باید برای آن  فکری شود.

حجت‌الاسلام عبدالرشیدی اظهار کرد: باید فکر اساسی برای اشتغال مردم شهر گلباف شود و کارهایی در بخش صنعت و معدن آغاز شده و درخواست می‌کنیم این امر با سرعت انجام شود.

امام جمعه گلباف با بیان اینکه بیشتر محصولات این منطقه ارگانیک است اما به سبب عدم نظارت، محصولات سالم خریداری و با اضافه کردن محصولات خراب، این محصولات صادراتی برگشت می‌خورد، گفت:  قیمت ترخون که سال قبل 25 هزار تومان بود امسال به 20 هزار تومان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی دیگر از مشکلات، رساندن محصولات کشاورزی به بازار است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon