مدارس منطقه گلباف کرمان بازسازی می‌شود


مدارس منطقه گلباف کرمان بازسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس آموزش و پرورش گلباف از توابع کرمان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان این منطقه سال به سال کاهش می‌یابد، گفت: ۲۲ مدرسه سوله‌ای در این منطقه وجود دارد که با پیگیری انجام شده ۹ مدرسه در حال بازسازی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلباف، ماشاالله عابدینی در حاشیه سفر سرزده استاندار کرمان به بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان، با بیان اینکه دو هزار دانش‌آموز در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: 700 دانش‌آموز مقطع ابتدایی و یک هزار و 300 نفر دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه منطقه گلباف از لحاظ فضای آموزشی مشکل دارد، افزود: 38 واحد آموزشی در این شهر وجود دارد و میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی 14 نفر است.

رئیس آموزش و پرورش گلباف بیان کرد: 22 مدرسه سوله‌ای در این منطقه وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده 9 مدرسه در حال  بازسازی است.

عابدینی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان سال به سال در این منطقه کمتر می‌شوند، خاطرنشان کرد: با این حال در این منطقه رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گلباف نیز در این نشست، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گلباف یک چهارم جمعیت این منطقه را تحت پوشش دارد که به طور متوسط ماهانه 70 هزار تومان دریافت می‌کنند.

حسین عشیرتی با اشاره به اینکه 70 نفر در طرح قالی‌بافی کمیته امداد شهر گلباف مشارکت دارند، گفت: متأسفانه برای بافت فرش زیاد استقبال نمی‌شود و بافنده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمادگی برای افزایش دار قالی‌بافی در این منطقه را داریم، خاطرنشان کرد: به سبب اینکه در گذشته این شغل با شکست مواجه شده است، استقبال‌کننده چندانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon