مسکو: عدم همکاری واشنگتن و دمشق دلیل دستیابی داعش به سلاح‌های آمریکایی است

مسکو: عدم همکاری واشنگتن و دمشق دلیل دستیابی داعش به سلاح‌های آمریکایی است

خبرگزاری تسنیم: یک مقام عالیرتبه روس عدم همکاری میان آمریکا و سوریه را علت دستیابی داعش به سلاح‌هایی دانست که ارتش آمریکا برای کردهای کوبانی ارسال کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که گروه داعش به دلیل عدم همکاری آمریکا با سوریه در عملیات علیه این گروه تروریستی به  تجهیزات و سلاح‌های ارسالی آمریکا برای کردهای کوبانی دست یافته است.

لوکاشویچ در کنفرانس خبری گفت: " از وقتی که آمریکا با اصرار حاضر به به رسمیت شناختن دولت بشار اسد در مبارزه علیه تروریسم نشد هیچ هکاری میان ائتلاف علیه داعش و دمشق صورت نگرفته است. در نتیجه تسلیحاتی که نیروی هوایی آمریکا برای نیروهای کرد ارسال می‌کنند در کنترل نیروهای داعش قرار می‌گیرد."

این مقام روس در ادامه به این مطلب اشاره کرد که عملیات هوایی آمریکا علیه  داعش موفقیت قابل توجهی درپی نداشته است. به گفته لوکاشویچ هواپیماهای سوری روزانه بیش از 150 عملیات هوایی انجام می‌دهند، درحالی که این ائتلاف با امکانات زیادی که در اختیار دارد تنها خود راب به 10 الی 15 ماموریت در روز محدود کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان