همایش دوسالانه املش‌ شناسی برگزار می‌شود


همایش دوسالانه املش‌ شناسی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس از برگزاری دوسالانه همایش املش شناسی در املش خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی هرچه سریعتر موزه و پژوهشگاه در شهرستان از اعتبارات شهرستانی و ملی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، محمدمهدی رهبری املشی عصر امروز در دومین روز از  همایش املش شناسی در کانون معصومیه این شهرستان، اظهار کرد: معرفی تاریخ  در روحیه فرهنگی همه مردم تاثیر شگرفتی دارد.

وی با بیان اینکه ملتی که فرهنگ و اصالت دارند می‌توانند بر ملت‌های جهان تاثیر گذار باشند، افزود: در تاریخ بسیاری از تمدن‌ها چندین بار افول کردند و پس از مدتی دوباره تمدن جدید ایجاد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با اشاره به تمدن چندهزار ساله املش از همگان خواست برنامه‌ای تدون کنند تا نسل‌های بعدی به داشتن پیشینیانی همچون ماافتخار کنند.

رهبری املشی با اشاره به فرهنگ و اصالت درخشان شهرستان املش،گفت: این فرهنگ و اصالت سبب شده که املشی‌ها همانند آل‌بویه در استمرار حکومت اسلامی تاثیر گذار بوده‌اند و در سراسر جهان فعالیت‌های  چشمگیری داشته باشند.

وی از برگزاری دوسالانه همایش املش شناسی در املش خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی هرچه سریعتر موزه و پژوهشگاه در شهرستان از اعتبارات شهرستانی و  ملی بهره‌مند می‌شویم تا اثری همیشه ماندگار برجای بگذاریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon