اساس فرهنگ ایرانی اسلامی ترویج بشردوستی است


اساس فرهنگ ایرانی اسلامی ترویج بشردوستی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مدافع مظلومان جهان است بنابراین اساس فرهنگ این کشور ترویج بشردوستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در نخستین سمپوزیوم ملی جایگاه بشر دوستی در ادبیات ایران‌ زمین با اشاره به ابتکار جمعیت هلال احمر استان همدان در راستای ترویج و معرفی بشردوستی در قالب ادبیات اظهار کرد: بشردوستی بن مایه و زیربنای تمام خوبی ها، زیبایی ها و مهربانی ها است و در این میان تنها در ادبیات کهن کشور ما این گونه بشردوستی و صلح ورزی مورد توجه شعرا و ادبیان قرار گرفته است.

وی افزود: در آثار بزرگان ادبیات کشور ما هیچ سخنی از خشونت، غارت، نخوت و تعرض به میان نیامده است و تنها به بیان مضامین بشردوستانه و خوبی ها و نیکی ها پرداخته اند.

استاندار همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به منظور ترویج صلح و مهربانی ایجاد شده است، تصریح کرد: بشر دوستی از افتخارات ایرانیان است اما غیرتی باید در سطح جهان علم شود که این جنایات علیه مظلومان را از بین برد.

وی عنوان کرد: در اطراف کشور ما زنان، مردان، پیر و جوان و غیرنظامی با عناوین و دسیسه های مختلف نقش بر زمین می شوند اما غیرت جهانی برای از بین بردن آنها وجود ندارد.

وی گفت: ادبیات قسمت اعظمی از فرهنگ هر کشوری را به خود اختصاص می دهد و فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مدافع مظلومان جهان است بنابراین بن مایه و اساس فرهنگ این کشور ترویج بشردوستی است.

نیکبخت بیان کرد: بشر در نزد خداوند عزیز انگاشته شده است اما هر چه دنیا به سمت مدرن شدن می رود احساس بشردوستی کمرنگ تر می شود و این هدیه مدرنیته شدن است که کاش از آن بهره مند نمی شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز بالاترین رشته علمی دنیا را در رشته معرفت خداشناسی دانست و اظهار کرد: انسان تا حقیقت و عظمت خود را درک نکند امکان ندارد به معرفت خداوند دست پیدا کند چرا که انسان نسخه کامل خداشناسی است.

آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی انسان را مظهر کمال خداوند معرفی کرد و گفت: برای ترویج بشر دوستی در ابتدا باید بشر را شناخت و انسان لوح محفوظ خداوند است اما این موجود به عنوان شاهکار خلقت خداوند هنوز ناشناخته است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: انسان بزرگترین آیت خداوند است و خداوند همه عالم را در وجود انسان تعبیه کرده است و از طرفی دیگر شبیه ترین موجودات به ذات مقدس خداوند متعال انسان است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon