۲۸ بقعه متبرکه در قزوین بازسازی و مرمت می‌شوند


28 بقعه متبرکه در قزوین بازسازی و مرمت می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: کار مرمت و بازسازی ۲۸ بقعه متبرکه در قزوین آغاز شده که برای این کار ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار کرد: توسعه، مرمت و بازسازی 28 بقعه متبرکه در قزوین شروع شده که جمع مساحت آن 11 هزار متر مربع را شامل می‌شود که البته این تعداد از پروژه‌توسعه امامزاده حسین (ع) مجزا است.

وی افزود: کار توسعه و مرمت امامزاده‌های قزوین در راستای معرفی بیشتر این امامزادگان شاخص به سایر استان‌ها است و ما باید تلاش کنیم تا با توسعه و معرفی این بقاع متبرکه به هموطنان زمینه پذیرش زوار و پذیرایی از آنان را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف قزوین تصریح کرد: طرح توسعه امامزادگان در قزوین با 25 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن از 30 تا 70 درصد است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به سایر برنامه‌های اقتصادی و بهره‌وری موقوفات قزوین گفت: پروژه احیای باغ پسته موقوفه مرحوم عنایت‌الله بوئینی وارع واقع در روستای حسین آباد بوئین زهرا نیز از پروژه های اقتصادی و بهره‌وری اوقاف و امور خیریه قزوین است که درآمد حاصل از آن بر اساس نیت واقف هزینه می‌شود.

وی به سایر پروژه‌های تجاری موقوفه اشاره و عنوان کرد: پروژه تجاری موقوفات عباس ابوترابی فرد و عباس تهرانچی نیز از دیگر موقوفات است که در وسعت 1000 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال احداث است.

نوروزی خاطرنشان کرد: پروژه تجاری موقوفات امین الرعایا نیز با مساحت 80 متر مربع نیز در آستانه بهره برداری است، امیدواریم با بهرهبرداری از این پروژه‌ها زمینه فعالیت‌های اقتصادی این اداره کل مثمر ثمر واقع شده و مبتنی بر نیات واقفین در جای خود هزینه شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon