جایگاه باغداری در توسعه سمنان تبیین شود


جایگاه باغداری در توسعه سمنان تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر نخستین همایش انار سمنان گفت: مسئولان باید جایگاه باغات و باغداری را در توسعه شهرستان سمنان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی خدام عباسی عصر امروز در نخستین همایش انار سمنان در سالن همایش‌های ساختمان شماره 2 جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: سمنان از ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات باغی برخوردار است ومی‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی در استان و کشور مطرح شود.

وی با اشاره به پیشینه شهر سمنان در زمینه باغی تصریح کرد: در سال‌های نه‌چندان دور، سمنان به عنوان شهری در باغ مشهور بوده است.

مسئول صنف کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به نوع تولیدات در باغات عنوان کرد: معرفی الگویی مناسب برای کشت در منطقه، می‌تواند اثرات مثبتی در رشد اقتصادی داشته باشد.

خدام عباسی با اشاره به اینکه شهرستان سمنان قابلیت توسعه بسیار بیشتری را در بخش کشاورزی دارد خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی و بسته بندی و نیز ایجاد تعامل مثبت بین تولید کنندگان، مصرف کنندگان و صادر کنندگان و عضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توان تسریع کننده این هدف مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید انار در شهرستان سمنان از سابقه‌ای دیرینه برخوردار است بیان کرد: اما تولید انبوه این محصول مهم کشاورزی در سمنان به کمتر از یک دهه قبل برمی‌گردد.

دبیر همایش انار سمنان با اشاره به نقش مهم کشاورزی در اقتصاد کشور افزود: تولید، اشتغال و درآمدزایی، به ویژه در روستاها تنها با کشاورزی تخصصی امگان پذیر بوده و توسعه کشاورزی سبب ریشه کنی فقر، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

خدام عباسی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در استان و شهرستان سمنان اظهار کرد: با توجه به کمبود آب، موضوع اصلاح الگوی کشت به ویژه در بخش زراعت ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: امروز توانسته‌ایم در راستای تحقق این اهداف مهم و توسعه بخش کشاورزی گام‌های مهمی را در شهرستان سمنان برداریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon