پروژه باب‌الراس حرم حضرت عباس(ع) تا اربعین تکمیل می‌شود


پروژه باب‌الراس حرم حضرت عباس(ع) تا اربعین تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: محلات رتبه نخست استان مرکزی را درمیزان مشارکت مردمی در ساخت عتبات عالیات دارد و در این راستا به عنوان یکی از شهرهای برتر کشورمعرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه ‌وکیلی عصرامروز در نشست مشترک روسای ستادهای تابعه و مسئولان امور روحانیون ستاد شهرستان‌های دوازده گانه استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت درب باب‌الراس شریف حرم حضرت عباس(ع) در اولویت قرار دارد اظهار کرد: این مهم با همکاری مردم و خیران و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا اربعین حسینی تکمیل و به کربلا ارسال می شود.

وی افزود: کمک به عتبات عالیات و توجه به بازسازی و آبادانی حرم ائمه اطهار ضروری و ثواب آن سبب سعادت اخروی و دنیوی بوده و مشارکت و همکاری مردم در راستای بازسازی عتبات عالیات یک کار خداپسندانه بوده که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به اهل بیت (ع) به صورت خودجوش در روند بازسازی عتبات عالیات بسیار مهم بوده و باید در این راستا تلاش شود.

زندیه وکیلی با اشاره برلزوم توجه به این مسئله مهم در جامعه گفت: با توجه به روند بازسازی عتبات عالیات سبب حفظ و گسترش شعائر دینی و مذهبی بوده و عزت شیعیان را به دنبال دارد ولازم است توجه ویژه ای به اعتقادات مذهبی افراد به ویژه جوانان شود و روحیه دینمداری رابین آنها بیش از پیش ترویج داد.

وی افزد: با توکل به خداوند و با پشتوانه مردم، مساعدت خیرین و معتمدین و مسئولان ادارات و ارگان‌ها زمینه‌های لازم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور به ویژه استان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: پروژه باب الراس حضرت عباس(ع) در حال حاضر با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های ساوه و زرندیه در دست اجرا بوده که همکاری و مشارکت مردم در تسریع این مهم تاثیر بسیاری داشته که البته پروژه باب‌الراس‌ شریف حرم حضرت عباس(ع) تا اربعین حسینی تکمیل می شود.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه به مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان درپروژه صحن حضرت زهرا(س) گفت: در تأمین 604 ستون سنگی از صحن حضرت زهرا(س) معدن داران و صنایع سنگ محلات نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: با توجه به توطئه‌های دشمنان اهل بیت(ع) توجه به اماکن مقدس و بازسازی و توسعه این اماکن یک فریضه بوده و دارای اجر و ثواب زیادی بوده که مسئولان دیگر نیز باید در ساخت و بازسازی و توسعه حرم مطهر ائمه اطهار(ع) در عتبات عالیات از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon