۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مدرسه پیش ساخته دارد

150 روستای کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مدرسه پیش ساخته دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ روستای این استان به دلیل نبود فضای آموزشی لازم نیاز به مدرسه پیش ساخته دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رضا دیودیده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 25 پروژه نیمه تمام آموزشی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان بویراحمد از منابع ملی و استانی با پیشرفت فیزیکی تا 80 درصد وجود دارد.

وی عنوان کرد: تعهدات این اداره تا مهرماه شامل تکمیل تعدادی پروژه نیمه تمام، تعمیر مدارس و استاندارد سازی سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و اداری متناسب با اعتبار و اولویت آموزش و پرورش استان انجام شد.

دیودیده ابراز کرد: متاسفانه در سه نقطه شهرستان بویراحمد از جمله بلهزار، مادوان و اکبرآباد به دلیل پیش بینی نشدن زمین مورد نیاز و به دلیل مهاجر پذیری این مناطق هم اکنون مشکل نبود فضای اموزشی لازم را داریم که انتظار می رود مسئولان متولی چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه همچنین در شهر لنده با مشکل کمبود فضای اموزشی مواجه هستیم، عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری های استاندار، مجمع نمایندگان و مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان این مشکل رفع شود.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی مدارس نوساز در این استان به تجهیزات مورد نیاز از جمله مسائل آموزشیمجهز می شوند ولی مدارس قدیمی با هماهنگی و پیشنهاد آموزش و پرورش تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به این اداره اختصاص که تاکنون 43 درصد آن تخصیص داده شده است، افزود: همچنین از محل های مختلف اعتبارات ملی نیز 60 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت.

دیودیده اظهار کرد: هم اکنون 70 پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این استان نیمه تمام هستند که برای تکمیل آنها 35 میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 12 نمازخانه در مدارس این استان در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: تاکنون 170 نمازخانه مستقل در مدارس استان احداث کرده ایم و تمام مدارس بالای 3 کلاس درس یک اتاق نیز به عنوان نمازخانه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon