حفاظت از بافت تاریخی شهمیرزاد نیازمند اقدامات زیربنایی است


حفاظت از بافت تاریخی شهمیرزاد نیازمند اقدامات زیربنایی است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهمیرزاد اجرای فعالیت‌های زیربنایی در حوزه میراث فرهنگی و حفظ بافت تاریخی شهمیرزاد را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، علی محمد صابری در نشست هم اندیشی با انجمن‌های مردم نهاد حوز‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: متأسفانه سمن‌ها در این زمینه قدرت اجرایی چندانی ندارند.

مسئول انجمن جوانان سرزمین آفتاب تابان نیز در این نشست فعالیت بیشتر سمن‌ها در استان سمنان را خواستار شد و افزود: یکی از راه‌های رشد و توسعه گردشگری استان سمنان، برگزاری تورهای یک‌روزه است.

اسماعیل مونسی با تأکید بر رشد گردشگری ایرانی – اسلامی، گفت: در حوزه گردشگری بسیاری از مباحث از جمله توجه به فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مغفول مانده است.

مدیر امور سمن‌های(سازمان‌های مردم نهاد) اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جلسه گفت: معرفی استان سمنان نیاز به مشارکت عموم مردم و به ویژه سمن‌ها دارد.

مازیار اتوکش با اشاره به نقش سمن‌ها در معرفی جاذبه‌های استان سمنان به گردشگران عنوان کرد: خواستار فعالیت بیشتر سمن‌ها در معرفی استان سمنان شد.

وی افزود: سمن‌ها می‌توانند نقش مهمی در افزایش توجه عمومی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.

مدیر اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی،«گردشگری و توسعه جوامع محلی» بود، گفت: سمن‌ها باید در آشناسازی جوامع محلی با صنعت گردشگری نقش موثری ایفا کنند.

سمانه سلطانی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی رونق نیافتگی گردشگری استان سمنان، عدم حساسیت عمومی نسبت به حفظ و معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری است، افزود: اینکه امروز یزد به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده به دلیل توجه عموم مردم استان یزد به امر مهم گردشگری و حفاظت از میراث گذشتگان است.

وی با بیان اینکه سمن‌ها نباید منتظر دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی باشند، گفت: یکی از بهترین فعالیت سمن‌ها می تواند ایجاد همبستگی عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی و به خصوص بافت تاریخی شهرهای استان باشد و این انجمن ها می‌توانند عامل ارتباط هر چه بیشتر مردم با میراث فرهنگی باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon