بقاع متبرکه مشکین شهر میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی می‌شود

بقاع متبرکه مشکین شهر میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشکین شهر گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان مشکین شهر میزبان مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام سلمان صحت مند عصر امروز در جلسه ای با کارکنان این اداره کل در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در مشکین شهر اظهار کرد: مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ماه محرم و صفر در 7 امامزاده و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مراسم پر فیض بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه مشکین شهر با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و همکاری و مشارکت هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و امامزادگان و با حضور مردم حسینی  و لایتمدار منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشکین شهر افزود: برای این منظور امسال تصمیم ما بر این است این برنامه در بقاع متبرکه و امامزادگان سید سلیمان(ع) فخرآباد، سید ابراهیم(ع) لاهرود، سید احمد و سید محمد آلنی، سید عماالدین(ع) رضی، امامزاده عور، سید جعفر انار و سه قبر روستای انار برگزار شود.

صحت مند با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی، سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، گفت: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول دو ماه محرم و صفر، برپایی نمایشگاه فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی و برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها اشاره کرد.

وی دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان "همه واقف باشیم"، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی برای ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش را از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و مذهبی عنوان کرد.

صحت مند با اشاره به دومین برنامه پیش بینی شده در سوگواره بصیرت عاشورایی بیان کرد: این برنامه ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که با حضور دستجات عزاداری برگزار می شود و در روز عاشورا مصادف با 13 آبان، روز استکبار ستیزی نیز مراسم ویژه ای با شعار "هیهات منا الذّله" برگزار می شود و مراسم نماز ظهر عاشورا در این امامزاده ها برگزارمی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشکین شهر  از همه علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در مشگین‌شهر برای حضور در مراسم امامزادگان این شهرستان دعوت کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon