توانمندسازی در کمیته امداد کشور سبب خودکفایی مددجویان می‌شود


توانمندسازی در کمیته امداد کشور سبب خودکفایی مددجویان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور،توانمندسازی سازمانی، اجتماعی و اقتصادی را توانمندسازی‌های قابل اجرا در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: اگر این توانمندی‌ها در کمیته امداد اجرا شود بسیاری از مددجویان خودکفا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، علی محمد ذوالفقاری عصر امروز با حضور در کمیته امداد این شهرستان و دیدار با کارکنان این نهاد، اظهار کرد: هرکس در هر جایی باشد وظیفه دارد کار انجام دهد، ظیفه ما در حوزه اجتماع این است که در قبال فقرا مسئول و جوابگوی افراد نیازمند باشیم.

وی وظیفه شناسی را از شرایط اولیه یک مددکار دانست و افزود: تشخیص و تحقیق و بررسی در لوای وظیفه شناسی انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور، توانمندسازی سازمانی، اجتماعی و اقتصادی را توانمندسازی‌های قابل اجرا در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: اگر این توانمندی‌ها در کمیته امداد اجرا شوند بسیاری از مددجویان خودکفا می‌شوند.

 ذوالفقاری توانمندسازی سازمانی را یکی از این موارد دانست  و افزود: سخت افزار، نرم افزار، نیروی انسانی، عوامل تولید و مدیریت است، با یک سازمان ضعیف نمی‌شود دهک‌های فقیر جامعه را توانمند ساخت.

وی، کارمندان را محور توانمندسازی سازمانی در درون کمیته امداد خواند و تصریح کرد: برای رشد کارمندان باید آموزش لازم در نظر گرفته شود تا بتوان از پس کار و شغل برآید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور، در زمینه قادرسازی سازمانی کمیته امداد، افزود: انتظار این است که کارمند در سقف ارزش کار کند زیرا توانمندسازی افراد کمیته امداد، توانمندسازی سازمان است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: توانمندسازی اجتماعی در حین توانمندسازی کمیته امداد است که در این مرحله باید جامعه را نسبت به فقر آماده و مسئولیت اجتماعی را گوشزد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید از تأثیر رسانه و مشارکت اجتماعی در توانمندسازی اجتماعی بهره ببریم، گفت: اگر هر فرد یا سازمانی خود را در مقابل فقرا مکلف بداند بسیاری از مشکلات کمیته امداد حل می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور یکی از مشکلات امروز را انزوای اجتماعی دانست و افزود: حاصل این انزوا فقر است که درمان آن در مشارکت اجتماعی است.

ذوالفقاری تأکید کرد: کمیته امداد مسئول فقر است و باید با اطلاع رسانی دقیق در رسانه‌ها بتواند میزان مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه فقیر کسی است که داشته‌های خود را نمی‌شناسد حتی هوش و استعداد فرزندش برای او ارزش ندارد، افزود: پس توانمندسازی فرایندی است که در آن داشته‌های نامشهود مددجو به داشته‌های مشهود تبدیل شود و بتواند توان بالقوه را به بالفعل برساند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور، امدادگر را یک کارآفرین و درمانگر فقر عنوان و تصریح کرد: تقدم توانمندسازی، توانمندسازی فکر است، مددجویان در بسیاری از موارد حتی در پخت غذا مشاوره می‌گیرند اما در مسائل اساسی زندگی خود مثل ازدواج و تحصیل بدون مشاوره عمل می‌کنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در کشور ایران 600 هزار دختر دم بخت و 300 هزار زن بی‌سرپرست وجود دارد، گفت: باید با آموزش، یاد دادن مهارت و توانمندسازی آنها را به سمت ازدواج سوق دهیم.

وی سومین توانمندسازی را توانمندسازی اقتصادی خانواده بیان کرد و افزود: در این گونه توانمندسازی، اشتغال با نگرش و بازده اقتصادی دیده می‌شود در این مرحله باید مدیریت هزینه و درآمد رعایت شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon