۱۴۰ هزار اصله نهال در شاهرود تولید شد


140 هزار اصله نهال در شاهرود تولید شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از تولید بیش از ۱۴۰ هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حسین شوکتی‌نیا در بازدید از نهالستان چغولگیر شهریتان شاهرود که به همراه شهردار شاهرود انجام شد.

وی گفت: براساس تفاهم‌نامه بسته‌شده بین شهرداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود، واحد فضای سبز با هماهنگی شهرداری به تولید و پرورش 140 هزار قلمه در نهالستان پارک جنگلی چغولگیر اقدام کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود عنوان کرد: تولید و پرورش 40 هزار اصله نهال قلمه در سال 1391 و 140 هزار اصله در سال 1392 را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فضای سبز شهرستان شاهرود و بسطام ذکر کرد.

شوکتی نیا چنار، بید مجنون، بید قرمز، تبریزی و سنجد را از جمله گونه‌های مختلف نهال تولیدشده در این نهالستان برشمرد که براساس سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای فضای سبز هر شهرستان مورد نیاز است.

شهردار بسطام نیز در این بازدید ضمن تقدیر از همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با شهرداری این شهر، همکاری موجود این دو دستگاه را گامی بلند در جهت افزایش فضای سبز منطقه و شهرستان شاهرود دانست و گفت: تعدادی از نهال‌های تولیدی در بین ادارات و مردم در هفته منابع طبیعی امسال به صورت رایگان توزیع می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ شهردار بسطام و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود در این بازدید ضمن بررسی دقیق عملیات قلمه‌زنی، مراقبت و نگهداری شامل آبیاری و مبارزه با آفات، زمینه‌های توسعه این نهالستان را مورد ارزیابی قراردادند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon