ضریب نفوذ استاندارد در استان مرکزی افزایش یافته است


ضریب نفوذ استاندارد در استان مرکزی افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: ضریب نفوذ استاندارد در استان مرکزی ارتقا و افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اراک، سیدسعید میرنظامی ظهرامروز در همایش روز جهانی استاندارد بااشاره به اینکه 2-3 سالی است بحث اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری بیان شده اظهارکرد: برخی توجه زیادی به آن مسئله نداشتند و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی می‌دانستند در حالی که اقتصاد مقاومتی راهبردی اجرایی برای مقابله با تحریم ها و نیز خودکفایی کشور بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان بحث اقتصاد مقاومتی و تجاری‌سازی دانش را مطرح فرمودند وبا دستوری که به مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی مشورتی ایراد داشتند، بسته اقتصاد مقاومتی تهیه شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک دستورالعمل همیشگی واستراتژیک است و نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی که فقر راتوزیع می‌کند به شمار می رود و در اقتصاد ریاضتی همه اقشار، فقر را به طور موقت تجربه می‌کنند و دقیقا این نقطه ممیز دو بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی است.

وی افزود: یکی از راهبردهای نیل به اهداف عالیه در اقتصاد مقاومتی افزایش پوشش استاندارد در همه محصولات است که باید در برنامه ریزی های خود به این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.

میرنظامی با‌اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران برای پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند دربحث پیشگیری و پدافند برنامه دارد گفت: قرار است به سمتی برویم که تولیدات جنبه صادراتی پیدا کند و بتواند با تولیدات دنیا رقابت کند بنابراین اهداف ما درقوانین سازمان استاندارد مشخص بوده و قرار براین است تا سطح کیفیت را ارتقاء داده و تمام تلاش خود را  معطوف به این موضوع کنیم.

وی افزود: برخی اوقات بعضی موضوعات از سطح انتظارات در جامعه بالاترست و این در حالی است که وقتی درعمل آن را رصد می‌کنیم توجه به سازمان در الویت چندم قرار دارد ودر اینجا بایک تناقض در عمل و گفتار روبرو هستیم.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: مهمترین کار ما در سازمان استاندار این است که از ظرفیت همه دستگاه‎ها استفاده کرده و کارها را به صورت گروهی انجام دهیم.

میرنظامی افزود: بنابراین شورای استاندارد با دسته بندی موضوعات، برای هماهنگ کردن موضوع استانداردسازی تشکیل شد و مانند استاندارد سازی مصالح ساختمانی باحمایت دفتر فنی استانداری به صورت جدی این مقوله انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بااشاره به اینکه کنترل کیفی ازموضوعاتی است که توجه زیادی به آن شده گفت: در بحث نظارت هر چه تلاش کنیم و حضور داشته باشیم باز هم مشکلات و کمبودهایی داریم، پس باید یادآور شویم مسئول کنترل کیفی فردی است که به صورت مستمر کیفیت را بررسی می‌کند و در این مورد فردی موفق است ،که به کنترل داخلی توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: در اشاعه فرهنگ استاندارد وافزایش ضریب استاندارد در این 2-3 ساله اقدامات مثبت صورت گرفته و به سمت کارشناس محوری رفته و در بحث رسانه و رادیو 24نفر از کارشناس های خود و برون سازمانی از سازمان استانداردسازی برای مردم به تبیین استاندارد و لزوم آن می پردازند و ارتباط خوبی بین رسانه و استاندارد وجود دارد که در همین راستا نشست هایی با همین موضوع در حال برگزاری است.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: ما هنوز به نقطه آرمانی نرسیده ایم و متاسفانه تشکیلات سازمانی اداره استاندارد از بعد تعداد نیرو دارای ضعف هایی است و همکاران ما در این سازمام چندین وظیفه را بطور همزمان انجام می‌دهند و این درصورتی است که فعالیت زیادی برعهده داریم و علاوه براین برای انجام وظایف حاکمیتی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم که امیدواریم مدیریت ارشد استان و مسئولان ذیربط به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon