امنیت شغلی مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها باید تأمین شود/طراحی مدل جدیدی برای روابط کار


امنیت شغلی مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها باید تأمین شود/طراحی مدل جدیدی برای روابط کار

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وظیفه مسئول ایمنی در کارگاه‌ها در مدل جدید بازرسی کار، گفت: یکی از الزامات اجرای مدل جدید بازرسی کار امنیت شغلی کسی است که به‌عنوان مسئول ایمنی کارگاه معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد اصابتی در آیین پایانی اجلاسیه سه جانبه روابط کار کشور در شیراز اظهار کرد: بر اساس پیشنهادی از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدل جدیدی برای روابط کار طراحی و از ادارات کل استان‌ها، تشکلات کارگری و کارفرمایی نیز برای تکمیل این مدل نظرخواهی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مدل طراحی شده روابط کار قطعی بوده و برای اجرایی شدن نیازمند کار است، افزود: این مدل دارای مقدمه، اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها و روند اجرایی است و در طراحی آن از ظرفیت‌های قانونی استفاده شده است.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مباحث کارگروه بازرسی درون کارگاهی اجلاسیه سه جانبه روابط کار، خاطرنشان کرد: باید ملاحظاتی در این مدل صورت گیرد و از آن جمله اینکه امنیت شغلی مسئول ایمنی و افسری که در کارگاه برای نظارت بر ایمنی معرفی می‌شود، در نظر گرفته شود چرا که این فرد با توجه به قراردادش در صورت طرح ایرادی به کارفرما ممکن است دچار مشکل شود.

اصابتی با تأکید بر توجه به آموزش برای تشکلات صنفی،‌ اظهار کرد: از جمله الزامات این مدل، پایه و قادعه آموزش است و باید زمینه آموزش را شدت بخشید.

وی برای ارتقای فرهنگ ایمنی نیازمند ارزیابی و شناسایی خطر هستیم، افزود: برای ارتقای ایمنی باید اطلاعات وجود داشته باشد تا بتوان با بررسی چگونگی مسئله به حل آن پرداخت.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی نرم افزار تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، از رصد عملکرد استان‌ها و گزارش گیری از آنها بر اساس سامانه نرم‌افزاری خبر داد و افزود: استان‌ها باید ظرف یک هفته نظرات خود را اعلام کنند تا در تدوین الزامات اجرایی مدل جدید بازرسی کار لحاظ شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon