دمشق: سیاست‌های اروپا عامل تندروی و تروریسم در خاورمیانه است

دمشق: سیاست‌های اروپا عامل تندروی و تروریسم در خاورمیانه است

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای سیاست‌های اروپا را عامل تندروی و تروریسم در خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، وزارت خارجه سوریه در واکنش به مواضع اخیر شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا علیه سوریه و عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام نتایج خصمانه‌ درباره سوریه و عراق که شورای وزاری خارجه اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در لوکزامبورگ به آن رسیده است، سرشار از تناقضات، گمراهی، و دوری از ارزیابی صحیح و منطقی اوضاع این دو کشور است.

وزارت خارجه سوریه افزود: همانطور که این مواضع کشورهای اروپایی به مثابه دخالت َآشکار در امور داخلی سوریه و عراق است، نشان دهنده میراث استعماری نزد برخی از کشورهای اروپایی نیز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمام این نتیجه گیری‌ها نشان می‌دهد برخی از کشورهای اروپایی که تحت فشار به چنین نتیجه‌گیری‌هایی می‌رسند، به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی از طریق همکاری با ترکیه و کشورهای عربی، به نادیده گرفتن مسئولیت‌های خود ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه سوریه همچنین افزود: جمهوری عربی سوری تأکید می‌کند وزاری خارجه اتحادیه اروپا باید به تصمیمات شورای امنیت که با قطعنامه‌های 2170 و 2178 ارتباط پیدا می‌کند، احترام بگذارند قبل از اینکه از کشورهای دیگر بخواهند به آن احترام بگذارند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: سیاست‌های اروپا عامل مشوق تندروی و گسترش تروریسم، و عدم ثبات در خاورمیانه شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود: سخن از دموکراسی از سوی برخی از کشورهای اروپایی  و جهانی، خنده آور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا که به تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای مستقل و دارای حاکمیت از جمله سوریه ای که از اراده و کرامت مردم خود دفاع می‌کند، ادامه می‌دهد،  می‌داند که این تحریم‌ها جز بر شهروندان بیگناه به کسی آسیب نمی‌رساند.

وزارت خارجه سوریه افزود: هرگونه سخن گفتن از مبارزه برخی از این کشورها علیه تروریسم، چیزی جز تحریف حقایق و وقایعی ای نیست که حمایت آنها را از سازمان‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و دیگر سازمانهای القاعده  نشان می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه افزود: سیاست‌های اتحادیه اروپا برای همه مردم دنیا مشخص شده و مصداقیت خود را از دست داده است، چرا که به دور از مشروعیت بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و قوانین حقوق بشر بین المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است جمهوری عربی سوری به شدت سیاست‌های  اتحادیه اروپا و ادامه آن در زمینه مبارزه با تروریسم که پیش از آغاز حوادث سوریه نسبت به خطرات آن شرح داده است را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه سوریه افزود که تنها مرجعش در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، در نظر گرفتن مردم سوریه، کرامت، حاکمیت و استقلالشان است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان