افسانه "گاو سرخ" و معبد ادعایی؛سکوت اعراب و رنج ناتمام مسجدالاقصی

افسانه "گاو سرخ" و معبد ادعایی؛سکوت اعراب و رنج ناتمام مسجدالاقصی

خبرگزاری تسنیم: اقدامات تجاوزکارانه و هتاکی اشغالگران قدس علیه مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان در سایه سکوت مدعیان دفاع از امنیت و ثبات جهانی و رژیم های مرتجع عربی و چراغ سبز آمریکا بزرگترین حامی رژیم اشغالگر قدس ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع صهیونیستی از تصمیم کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای رای گیری درباره طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی پرده برداشته اند، طرحی که به یهودیان اجازه ورود به مسجدالاقصی برای انجام مراسم خود می دهد.

از سوی دیگر شهرداری قدس اشغالی که تحت سیطره اشغالگران قرار دارد، از تصویب طرح ساخت تعداد دیگری واحد مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین در جنوب قدس شرقی خبر داده است.

همزمان با این طرح های جنایتکارانه، شهرک نشینان صهیونیست هم چندین منزل جدید متعلق به مردم فلسطین را اشغال کردند.

این در حالی است که یک رسانه آمریکایی گزارش داده است که اسرائیل بی سر و صدا در حال گسترش سیطره خود در تمام قدس اشغالی است.
با وجود ادامه اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها،  مردم بی دفاع فلسطین در سایه سکوت مرگبار رژیم های مدعی عرب با دستان خالی از مسجدالاقصی دفاع می کنند  و حتی با انجام عملیات شهادت طلبانه که یک مورد آن روز چهارشنبه سی ام مهرماه در بیت المقدس اشغالی رخ داد و به هلاکت یک صهیونیست منجر شد، موجی از نگرانی و وحشت را در میان اشغالگران قدس درباره احتمال شعله ور شدن آتش انتفاضه سوم فلسطین به وجود آورده اند.

صهیونیست های افراطی به صراحت اعلام کرده اند درصدد تخریب مسجدالاقصی و احداث معبد ادعایی سلیمان به جای آن هستند.

نکته تامل برانگیز این است که هر گاه صهیونیست های افراطی به مسجدالاقصی حمله می کنند تا مراسم ادعایی خود را برگزار کنند، نظامیان صهیونیست و یگان ویژه و واکنش سریع رژیم هم آنها را همراهی می کند تا در صورت رویارویی با مدافعان فلسطینی مسجدالاقصی، از صهیونیست های افراطی حمایت کنند.

جوانان فلسطینی با استقرار در صحن های مسجدالاقصی در برابر هرگونه تلاش گروه های افراطی صهیونیستی برای ورود به این مکان مقدس مقاومت می کنند، اما این گروه ها با حمایت گسترده نظامیان رژیم اشغالگر قدس بارها این مکان مقدس را هتک حرمت کرده‌اند تا نشان دهد که این تحرکات خطرناک هدفمند بوده و از حمایت سران ارشد رژیم صهیونیستی برخوردار است و هدف آنها تخریب قبله نخست مسلمانان است که متاسفانه جهان اسلام و به ویژه کشورهای عربی حساسیتی هم به وضع خطرناک مسجدالاقصی نشان نمی دهند.

اعراب در خواب عمیق؛ افسانه گاو سرخ و معبد ادعایی برای نابودی مسجدالاقصی

در حالی که صهیونیست ها شب و روز برای سیطره بر مسجدالاقصی تلاش می کنند، در آن سو، اعراب را خواب عمیق فرا گرفته است و کشورهای اسلامی به استثنای ایران، سوریه و همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی در  حالتی از بی تفاوتی و انفعال به سر می برند.

هر چند تجاوزات صهیونیست ها به مسجدالاقصی از زمان اشغالی فلسطین به موضوعی عادی تبدیل شده است، اما آنچه طی چند سال تا کنون رخ داده است، بیانگر تغییر در سیاست های رژیم اسرائیل در خصوص مسجدالاقصی است.

روزنامه یسرائیل هیوم با آشوبگر خواندن مسلمانانی که از مسجدالاقصی در برابر تجاوزات مستمر صهیونیست های غاصب حمایت می کنند، نوشته است :"پلیس اسرائیل سیاست سنتی خود را در قبال حرم قدس تغییر داده و به جای بستن آن به روی یهودیان در پی اقدامات آشوبگرانه مسلمانان، اکنون، یهودیان را به داخل مسجدالاقصی سوق می دهد و حرم به روی یهودیان باز است."

این روزنامه که گفته می شود تریبون اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می رود، حقیقت تلاش ها و اهداف این رژیم در قبال مسجدالاقصی را بیان و مسلمانان مدافع این مکان مقدس را آشوبگر و متجاوزان به یهود توصیف می کند.

فشارهای محافل راستگرا و شهرک نشینان که از طریق حزب البیت الیهودی در کابینه رژیم صهیونیستی مشارکت دارند، برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی به نفع صهیونیست ها در حال افزایش است.

رژیم صهیونیستی تلاش می کند در پوشش آنچه نماز خواندن یهود در مسجدالاقصی ادعا شده، به آنها اجازه دهد وارد مسجدالاقصی شوند و این یعنی تقسیم بندی دینی مسجدالاقصی، که تبعات سیاسی بسیار خطرناکی به همراه دارد.

اوضاع نابسامان جهان عرب و مشغول بودن برخی حکام عرب به توطئه چینی علیه مقاومت و همسویی با حامیان رژیم صهیونیستی برای تشدید ناآرامی و بحران در سوریه یکی از اضلاع محور مقاومت و حمایت از گروههای تروریستی تکفیری در کشورهای اسلامی، خدمت بزرگی به صهیونیست ها برای عملی کردن طرح های خطرناک خود در مسجدالاقصی و ادامه سریال شوم یهودی سازی بیت المقدس می کنند.

به عنوان مثال، ایلی بن دیهان یکی از وزیران کابینه نتانیاهو حقیقت مقاصد رژیم صهیونیستی را بر ملا می کند جایی که خواستار اختصاص مکانی برای مراسم یهودیان شده است.

روزنامه هاآرتص به نقل از دیهان در ادامه افشای نقشه صهیونیست ها درباره قبله نخست مسلمانان نوشته است زمان آن رسیده است تا پلیس اسرائیل مسئولیت تمام آنچه را در مسجدالاقصی می گذرد، برعهده گیرد، دیگر نمی توان مانع ورود یهودیان به داخل حرم شد، باید زمان هایی تعیین کرد تا یهودیان در یک منطقه مشخص مسجد الاقصی همانند حرم ابراهیمی مراسم خود را برگزار کنند.

میری ریگف رئیس کمیسیون امور داخلی پارلمان(کنیست) رژیم صهیونیستی با ابراز خشم از دفاع مسلمانان از مسجدالاقصی، آن را نشانه ناتوانی نیروهای امنیتی صهیونیست در برابر مسلمانان قلمداد می کند و خواستار سرکوب آنها برای ورود صهیونیست ها به داخل مسجدالاقصی می شود.

پس از سال‌ها مقدمه چینی رژیم صهیونیستی و سنجش واکنش اعراب و جهان اسلام در خصوص تجاوزات مستمر به حرم قدس شریف، کنیست اسرائیل برای اولین بار در ژوئن گذشته قانونی را بررسی کرد که به یهودیان اجازه برگزاری مراسم خود را در این مکان مقدس به بهانه برابری در حقوق می دهد که این اقدام با فروپاشی مذاکرات سازش میان تل آویو و تشکیلات خودگردان همزمان بود. این قانون خطرناک در ادامه تلاش های رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدلاقصی برای تحقق هدف نهایی یعنی تخریب آن قلمداد می شود.

صهیونیست ها برای تخریب مسجدالاقصی تلاش می کنند از طریق مسائل مذهبی و طرح ادعای لزوم برابری فلسطینی ها و یهودیان از حقوق برابر در مسجدالاقصی زمینه اجرای این توطئه بزرگ را فراهم کنند. حیلیک بار عضو کنیست رژیم صهیونیستی مدعی شده است که زندگی مشترک میان یهودیان و اعراب(فلسطینی ها) در برابری کامل از نظر استفاده از حرم قدسی آغاز می شود.

وی در اظهارات تهدیدآمیز علیه مسلمانان فلسطینی ادعا می کند که مسلمانان باید بفهمند که یهودیان حق دارند در این مکان(مسجدالاقصی) نماز بخوانند(مراسم مخصوص خود را برپا کنند)

یک موسسه فعال در مناطق اشغالی با نام "عیر عمیم" اخیرا در تحقیقی فاش کرده بود که 27 درصد جمعیت شهرک نشین صهیونیست نه تنها برای تقسیم مسجدالاقصی بلکه برای احداث معبد ادعایی با حمایت 6 وزارت رژیم صهیونیستی تلاش می کنند( معبدی که یکی از خرافات یهود است و در تورات تحریف شده به آن اشاره شده است، با این حال یهودیان تا کنون هیچ اثری از این معبد افسانه ای ادعایی خود نیافته اند)

این موسسه که به امور قدس اشغالی و رصد کردن تجاوزات اشغالگران می پردازد، خاطر نشان کرده است ایده ساخت معبد ادعایی سوم بر روی مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره در طول چندین دهه از سوی صهیونیست های فاسد و هوسباز دنبال شده است، اما از حدود دو دهه پیش به یک تحول دراماتیک خطرناک درنتیجه افزایش تعداد طرفداران این ایده تبدیل شده و موسسات رسمی صهیونیستی برای عملی کردن آن تلاش می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی اشغالگران، همه ساله حدود 10 هزار صهیونیست با وجود اعتراضات گسترده مسلمانان، وارد مسجدالاقصی می شوند و این مکان مقدس را هتک حرمت می کنند.

شکی نیست که غاصبان قدس برای عملی کردن توطئه خود درباره مسجدالاقصی تلاش می کنند از طریق افسانه معبد سلیمان که در ادبیات صهیونیستی به طور مستمر پیگیری می شود، در نهایت مقدمات تخریب قبله نخست مسلمانان و یهودی سازی کامل قدس اشغالی را فراهم کنند و در این زمینه موسسه "عیر عمیم" هم به تشدید تحرکات محافل سیاسی و مذهبی صهیونیستی برای تسریع بخشیدن به اجرای این طرح شوم اشاره کرده است.

با این حال موسسه عیر عمیم، موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هر گونه تغییر در مسجدالاقصی در شرایط فعلی را به سبب فشارهای گسترده بین المللی و نگرانی دستگاه های امنیتی از اعتراضات همه جانبه فلسطینی ها و بروز درگیری های شدید میان آنها و صهیونیست ها بعید دانسته اند، با این حال این موسسه ابراز عقیده می کند که حرف و حدیث از طرح طولانی مدتی در جریان است که به ایده "گام به گام" استناد می کند ودر انتظار لحظه مناسبی برای اجرای این طرح های شوم علیه مسجدالاقصی است و به همین سبب موسسات صهیونیستی به طور مستمر برای آماده سازی هرچیزی که برای ساخت معبد ادعایی لازم است، تلاش می‌کنند، اما آنها همچنان در جستجوی "گاو سرخ رنگ" هستند که آن را جزو سنت های یهودی البته از نوع تحریف شده آن می دانند.

صهیونیست ها که به خرافاتی همچون گاو سرخ رنگ اعتقاد دارند، آن را نشانه ای برای پیروزی یهود و تخریب مسجدالاقصی و احداث معبد ادعایی خود قلمداد می کنند، یهودیان مدعی هستند که این گاو روزی ظاهر شده و سپس به دست خاخام هایشان ذبح و سوزانده می شود و آنها با خاکستر این گاو، مکان مسجدالاقصی را برای ساخت معبد ادعایی خود تطهیر خواهند کرد و گفته می شود از چند سال پیش تجهیزات مربوط به ذبح گاو و مواد لازم برای ساخت معبد ادعایی را از عناصر طبیعی آماده کرده اند.

در حالی که ادعای گاو سرخ، دروغ و افترای بزرگ به ساحت مقدس حضرت موسی علیه السلام است، زیرا تورات مورد استناد یهودیان، تحریف شده و چنین خرافاتی هیچ ارتباطی به پیامبر بزرگ خداوند-حضرت موسی علیه السلام- ندارد.

صهیونیست ها با تکیه بر این ادعاهای خیالی و خرافاتی که به آن اعتقاد دارند، طرح یهودی سازی بیت المقدس و ساخت معبد ادعایی خود را برای تخریب مسجدالاقصی دنبال می کنند، آنها با ادعای اینکه مسجدالاقصی بر روی ویرانه های معبد ادعایی شان بنا شده، به دنبال مشروعیت بخشی به اقدامات تجاوزکارانه خود و حفر تونل در زیر مسجدالاقصی برای تخریب نهایی آن هستند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شده بود که هیچ تغییری در وضعیت موجود مسجدالاقصی ایجاد نخواهد شد که بر خلاف ادعاهای وی، واقعیت های میدانی نشان می دهد که قبله نخست مسلمانان با خطر تجزیه مکانی و زمانی همانند حرم ابراهیمی در الخلیل روبرو است تا مقدمه ای برای تخریب نهایی این مکان مقدس باشد.

دلایل تشدید سیاست یهودی سازی قدس اشغالی

اگر سکوت اعراب و همدستی جامعه به اصطلاح جهانی با صهیونیست ها نبود، آنها جرات هتاکی به مسجدالاقصی و اقدامات ویرانگر خود علیه مقدسات اسلامی و مسیحی از طریق حفاری های مستمر را نداشتند.

اوضاع کنونی منطقه‌ای و بین‌المللی و اقدامات جنایتکارانه تروریست های مورد حمایت آمریکا و متحدانش که ارتباط آنها با تل آویو هم بر همه آشکار شده است، دلیل دیگری که سبب گستاخی بیشتر صهیونیست ها برای پیشبرد طرح های شوم خود در بیت المقدس اشغالی و گسترش شهرک سازی و حفاری ها شده است.

افزایش تحرکات اشغالگران قدس در مسجدالاقصی از نیت های شوم آنها برای یهودی سازی این مکان و بیت المقدس اشغالی و از بین بردن هویت عربی و اسلامی آن حکایت می کند و سکوت رژیم های مرتجع عرب که در اردوگاه صهیونیستی آمریکایی خیمه زده اند و سکوت جامعه جهانی و چراغ سبز حامی شماره یک آنها یعنی آمریکا به آنها انگیزه مضاعف می دهد تا بدون هرگونه بازدارنده ای که مانع ادامه این شیوه تروریستی خونین آنها شود، به سیاست های توسعه طلبانه خود ادامه دهند.

مردم کشورهای عربی باید حکام سازشکار و همسو با آمریکا و فرزند نامشروع اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا برای نجات قبله نخست مسلمانان تحرکی از خود نشان دهند و به سکوت مرگبار توام با همدستی خود پایان دهند.

ملت فلسطین هم که تاکنون در برابر رژیم صهیونیستی یک گام هم عقب نشینی نکرده اند، در سایه سکوت مدعیان عربی بر پایبندی به گزینه مقاومت برای دفاع از خود و حقوق مشروعشان در مقابل اشغالگران و اقدامات تجاوزکارانه آنها و خنثی کردن طرح های غاصبان قدس و مسجدالاقصی تاکید کرده اند.

ملت فلسطین در این شرایط حساس بیش از پیش به همبستگی امت اسلام و انسان‌های آزاده جهان نیاز دارند تا همچنان بتوانند در نبردی مشروع و بر حق با وحشیانه ترین هجمه استعماری صهیونیستی تاریخ مقابله و حقوق غصب شده خود را بازپس گیرند و در این میان مدعیان اجرای شریعت اسلامی که به همین بهانه گروه‌های تروریستی تکفیری را سازماندهی و آموزش داده و به سوریه، عراق و لبنان برای ارتکاب وحشیانه ترین جنایات به نام اسلام اعزام کرده اند، چاره ای جز بازنگری در سیاست‌های ویرانگر خود و حمایت عملی از ملت فلسطین ندارند.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان