مشارکت کشورهای خارجی در درگیری‌های لیبی

مشارکت کشورهای خارجی در درگیری‌های لیبی

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرد عناصری خارجی از برخی کشورهای عربی و غیرعربی در درگیری‌های داخلی لیبی مشارکت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، سرهنگ «احمد المسماری» سخنگوی ارتش لیبی تصریح کرد عملیات نظامی ارتش در شهر «بنغازی» شرق لیبی مداخله عناصر خارجی از برخی کشورهای عربی و غیر عربی را در درگیری‌های داعلی لیبی ثابت کرد.

المسماری افزود: «اردوگاه‌هایی در سرت و برخی مناطق دیگر جهت آموزش عناصر خارجی که از طریق دریای مدیترانه و نیز مرزهای باز وارد می‌شوند، با ارتش وجود دارد.»

وی ادامه داد: «سرکرده داعش در بنغازی افکار عمومی را تشویق می‌کند تا با پیوستن شورشیان خارجی به صفوف‌شان موافقت کنند. ما شماری را در منطقه "الشرقیه" بازداشت کردیم و شمار دیگری از آنها نیز کشته شدند، بسیاری از این افراد اصلا با زبان عربی آشنایی ندارند. گروه‌های تروریستی از آنها در بمب‌گذاری خودروها یا در انفجار اماکن عمومی استفاده می‌کند.»

این سخنگو با بیان اینکه اقداماتی در لیبی در راستای آماده سازی شورشیان و تروریست‌های در حال انجام است، تصریح کرد:«آنچه که در لیبی اتفاق می‌افتد ممکن است آغازی باشد برای آنچه که ممکن است در مصر، سودان، تونس و الجزائر اتفاق بیفتد؛ چرا که این عناصر مرزها را نمی‌شناسند.»

به گفته المسماری، عناصر تروریستی به اماکن مهم دولتی دسترسی یافته‌اند به گونه‌ای که برخی از عناصر مسلح خارجی داخل اردوگاه‌هایی در شهرهای «درنه»، «سرت» و «صبراته» آموزش می‌بینند.

سخنگوی ارتش لیبی گروه‌های نزدیک به «اخوان المسلمین» را به تصرف اموال دولتی و تامین مالی گروه‌های مسلح متهم و تصریح کرد «ارتش هیچ کنترلی بر این گروه‌ها ندارد.»

رسانه‌های لیبی و برخی پایگاه‌های اینترنتی، پیشتر تصاویری از عناصر مسلح خارجی منتشر کرده بودند که در جریان درگیری‌های ارتش لیبی با گروه‌های تندرو در شهر بنغازی دستگیر شده بودند.

منابع نظامی لیبی همچنین از بازداشت ده‌ها مسلح طی ساعات گذشته خبر دادند. در میان این بازداشت شدگان اتباع کشورهای سودان، یمن، تونس و برخی کشورهای دیگر مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان