پیشنهاد اعتبار ۶۰۰ میلیاردی تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه ۹۴

پیشنهاد اعتبار 600 میلیاردی تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه 94

خبرگزاری تسنیم:وزیر نیرو از برنامه‌ریزی گسترده‌ برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز و بستن چاه‌های غیرمجاز خبر داد و گفت:پیشنهاد بودجه ۶۰۰ میلیاردی برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه ۹۴ ارایه شده که ۴برابر بودجه پارسال است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان زنجان، گفت: این استان از امکانات و استعدادهای متنوعی در بخش‌های مختلف برخوردار است که ازجمله می‌توان به منابع نیروی انسانی اشاره کرد.

وی افزود: استان زنجان از وضعیت صنعتی بسیار خوبی برخوردار است به‌طوری که 51 درصد مصرف برق در این استان به بخش صنعتی و 34 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد که خود حاکی از صنعتی بودن این استان است.
وی ادامه داد: استان زنجان از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار بااهمیت است و مدیران صنعت آب و برق استان باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌ریزی گسترده‌ای در زمینه جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز و همچنین بستن چاه‌های غیرمجاز انجام داده است، گفت: پیشنهاد بودجه 600 میلیاردی برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه سال آینده ارایه شده که چهار برابر بودجه سال گذشته است.
وی تاکید کرد: مشکلات آب روستایی را آگاه هستیم و باید بیش از گذشته برای رفع این مشکلات تلاش کنیم و باید از ظرفیت بند "ه" تبصره 11 قانون بودجه بیشتر استفاده کنیم.
چیت‌چیان با بیان اینکه ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و استان زنجان پایین است، گفت: انتظار داریم که شرکت‌های برق برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را براساس ایجاد ظرفیت‌هایی در حد مگاوات متمرکز کنند.
وی تصریح کرد: میزان قابل‌توجهی نیروگاه تولید پراکنده در استان زنجان در حال ساخت است که اگر تا پایان سال وارد مدار شود، اقدام شایسته و مناسبی صورت گرفته است.
وزیر نیرو با اشاره به تصمیم شرکت سیم و کابل ابهر برای تبدیل نیروگاه خود به CHP، گفت: این کار بزرگی است که باید زمینه برای شرکت‌ها و صنایع دیگر در این‌باره فراهم شود.
وی خطاب به مدیران صنعت برق استان زنجان تاکید کرد: توسعه نیروگاه‌های تولیدپراکنده را با جدیت در دستورکار خود قرار دهید و با مدیران صنایع و شرکت‌ها همکاری‌های لازم را جهت گسترش این نوع نیروگاه‌ها انجام دهید.
وی با قدردانی از فعالیت‌های شرکت توزیع برق زنجان در زمینه پیک‌سایی، خاطرنشان کرد: کارهای بسیار خوبی در زمینه کاهش تلفات و اتوماسیون در این استان انجام شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه