طرح ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی مسکن حمایتی با قسط ماهانه ۲.۲ میلیون تومانی

طرح 135 هزار میلیارد تومانی مسکن حمایتی با قسط ماهانه 2.2 میلیون تومانی

خبرگزاری تسنیم: بررسی طرح اولیه مسکن حمایتی دولت حاکی از آن است که منابع مورد نیاز برای اجرای آن بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده و اقساط ماهانه وام مسکن حمایتی حدود ۲.۲ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس طرح مسکن اجتماعی دولت قرار است سالانه 250 هزار وام خرید از محل وجوه اداره شده یا همان بودجه‌های عمومی کشور پرداخت شود.

شرایط دریافت وام مسکن حمایتی نیز به این‌ طریق است که متقاضی باید حدود 50 میلیون تومان سپرده‌گذاری کند پس از یکسال حدود 95 میلیون تومان به ازای این سپرده‌گذاری وام پرداخت می‌شود.

در طرح اولیه مسکن حمایتی دولت در نظر دارد حدود 35 درصد از اقساط وام خرید را به‌عنوان یارانه سود پرداخت کند که در این‌صورت هر متقاضی باید ماهانه حدود یک میلیون و 400 هزار تومان قسط پرداخت کند. بر اساس طرح دولت دولت نیز در مسکن حمایتی حدود 800 هزار تومان از قسط ماهانه را پرداخت می‌کند، به عبارت دیگر قسط ماهانه طرح مذکور ماهانه حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن اجتماعی 10 ساله تعیین شده که بر اساس آن کل مبلغ برگشتی حدود 260 میلیون تومان خواهد بود، یعنی در یک بازه زمانی 10 ساله دولت و متقاضی به ازای وام 95 میلیون تومانی مسکن اجتماعی باید حدود 165 میلیون تومان به بانک‌ها پرداخت کنند.

در مجموع اجرای طرح مسکن حمایتی دولت بیش از 135 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تسنیم، پیش‌تر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که وزارت راه و شهرسازی طرحی در رابطه با مسکن حمایتی به مجلس ارائه کرده است به تسنیم گفته بود:‌ بر اساس طرحی که در ارتباط با مسکن حمایتی از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه شده، متراژ استاندارد مسکن حمایتی 75 متر مربع تعیین شده است.

خسروی با بیان این‌که قیمت این واحدهای مسکونی در کشور 190 میلیون تومان برآورد شده است، ادامه داد: به‌عبارت دیگر هر متر مربع مسکن حمایتی حدود 2.5 میلیون تومان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که وزارت راه در این طرح مسکنی تسهیلات 95 تا 100 میلیون تومانی را در نظر گرفته، تصریح کرد: میزان اقساط ماهانه این طرح نیز 1.7 تا 3.2 میلیون تومان است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه