هیئت‌های مذهبی در راستای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند

هیئت‌های مذهبی در راستای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند

خبرگزاری تسنیم: تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: هیئت مذهبی باید فارغ از وابستگی به جناح و حزبی در راستای آگاه‌سازی مردم به مسائل روز سیاسی و اجتماعی جامعه وارد شوند و باید با شناخت کامل و اولویت بندی در راستای اشاعه امر به معروف ونهی از منکر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند ، حسن خسروی  شامگاه پنج شنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر و آسیب های دجالواره که از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان  بشرویه با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی،کارکنان  و دانشجویان، برگزار شد باتسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی اظهارکرد: جامعه اسلامی و عزت امروز کشور ما مدیون علمای بزرگی همچون آیت الله مهدوی کنی است و این بزرگ مرد، همواره در مسیر ولایت ثابت قدم بوده و از بهترین یاران باوفای امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به اهمیت  فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: امر به معروف  و نهی از منکر واجب سفارش شده خداوند، پیغمبر ،امامان معصوم و همچنین اصل 8 قانون اساسی کشور است و رستگاران واقعی کسانی هستندکه در راه پیاده کردن این فریضه الهی در جامعه تلاش کرده ، مردم را به خوبی دعوت و جلوی زشتی های جامعه را بگیرند.

خسروی بیان کرد: رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) سفارش اکیدی به برقراری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته و در حدیثی بیان می کند هرگاه مردم امر به معروف را به همدیگر واگذار کنند باید منتظر عذاب خداوند باشیم و متاسفانه امروز این گفته در جامعه بچشم می خورد و اثراث سوء این بی تفاوتی نیز پدیدار شده است.

این مدرس دانشگاه ، غلبه اشرار برمسلمانان همچون گروه های تروریستی داعش را نوعی عذاب الهی در قبال بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: آن هنگامی که مسلمانان در خواب غفلت بسر برده و در برابر عمل به دستورات الهی از جمله فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کردند گروهی از اشرار بر مسلمانان غلبه یافته و امروز می بینیم که متاسفانه گروه تروریستی داعش خواب را از چشم مسلمانان در کشورهای عربی گرفته است .

وی ناهنجاری های اجتماعی از جمله افزایش پدیده طلاق در کشور را از دیگر عوامل سبک شمردن امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در جامعه اسلامی که پدیده طلاق، امری نکوهیده و زشت عنوان می شود شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم و متاسفانه عدم نهادینه شدن امر به خوبی ها و نهی کردن از بدی ها منجر به بروز این ناهنجاری ها در جامعه شده است.

وی افزود: با گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز امر به معروف ونهی از منکر جایگاه اصلی خود را به دست نیاورده وباید اعتقادات را براساس دستورات دینی در جامعه عملی و پیاده سازی کنیم.

خسروی ، عزت امروز کشور را درسایه عمل به دستورات دینی و  جانفشانی های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: قدرت و عزتی که ایران اسلامی بدست آورده است به واسطه خون های مقدسی است که در راه ارزش های الهی ریخته شد و دشمنان انقلاب اسلامی جرات کوچکترین جسارتی را به ایران اسلامی ندارند ولیکن نباید اجازه دهیم این عزت و اقتدار در سایه تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر از بین برود.

این تحلیلگر سیاسی ،با اشاره به دلایل رخداد قیام عاشورای حسینی هم گفت: یکی از دلایل قیام سرخ حسینی ، اتمام حجت مولا ابا عبدالله الحسین (ع) برکوفیان بود و به خوبی می دانست که کوفیان مردمی  بی وفا هستند که در ظاهر دل بر امام حسین دارند واما شمشیرها را بر علیه آن امام همام تیز کرده اند.

خسروی افزود: مخالفت امام حسین (ع) با بیعت کردن  با یزید از دیگر علل پیدایش قیام سرخ عاشورای حسینی است و سرور وسالار شهیدان ، شهادت را سعادت و بیعت با یزد را خسارت می دانست.

تحلیلگر مسائل سیاسی ، احیاء امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین عامل قیام عاشورا دانست و گفت: دلیل اصلی قیام حسینی، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و زدودن گناه از جامعه بود که باید محور عزاداری های حسینی بر بیان فلسفه قیام عاشورا و تبیین اهداف آن امام همام پایه گذاری شود.

خسروی افزود: هیات مذهبی باید فارغ از وابستگی به جناح و حزبی درجهت آگاه سازی مردم به مسائل روز سیاسی و اجتماعی جامعه وارد شوند و باید با شناخت کامل و اولویت بندی در جهت اشاعه امر به معروف ونهی از منکر تلاش کنند.

وی در خصوص نحوه آگاه سازی آسیب های برنامه های شبکه های معاند دشمن هم گفت: برای مبارزه با ماهواره و همچنین آگاه سازی مضرات شبکه های معاند باید جایگزین مناسبی داشته باشیم و اینکه صرفاً برای جمع آوری و تشویق برای تحویل دادن ماهواره بسنده کنیم ،نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد بلکه باید با جایگزینی برنامه های متنوع در راستای ارزش های اسلامی، بساط ماهواره را از خانواده های ایرانی ریشه کن کنیم .

تحلیلگر مسائل سیاسی  اجرای سیاست های تبیین شده مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف را بزرگترین معروف در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری سیاست های ویژه ای را در خصوص اقتصاد مقاومتی ، افزایش رشد جمعیتی ، سبک زندگی اسلامی و غیره بیان کرده اند و امروز یکی از مصادیق مهم منکرات در جامعه اسلامی اسراف است که اگر فرهنگ سازی شود ، معروف مهم جامعه ما که همان "اقتصاد مقاومتی "است نهادینه شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع می گردد.

وی با انتقاد از روند کاهش جمعیت در کشور گفت: سیاست های مقام معظم رهبری باید پشتیبانی اجرائی و مالی داشته باشد و رهبر انقلاب در خصوص کاهش جمعیت که بحران جدی کشور است نیز هشدار و توصیه های اکیدی داشته اند و باید مسئولان همت کنند تا این معروف در جامعه اسلامی نهادینه شود.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon