قسمت میانی خط ۳ قطار شهری مشهد به مزایده گذاشته می‌شود

قسمت میانی خط 3 قطار شهری مشهد به مزایده گذاشته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: بنا داریم قسمت میانی خط ۳ قطار شهری مشهد را که به طول ۱۱ کیلومتر است را به مناقصه بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالفضل میرزائی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون عمران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهضت حمل و نقل ریلی ایران بعد از ترکیه ما را در مسیری جدیدی قرار داد، به طور قطع واضح است که مشهد با بیش از سه میلیون جمعیت هر ساله به مرقد شریف رضوی مشرف می‌شوند که به طور قطع هیچ چاره‌ای جز شبکه حمل و نقل ریلی در این شهر وجود ندارد.

وی افزود: در برنامه‌های در نظر گرفته شده ما پیش بینی ما بر این است که در خط یک قطار شهری 16 هزار و 200 مسافر در روز جابه جا شوند و در پایان پروژه قطار شهری مشهد این پروژه عظیم با وجود 5 خط دارای 128 هزار کیلومتر خط می‌شود.

میرزائی بیان کرد: توسعه خط یک قطار شهری مشهد نیز در سال 90 شروع شد و در پایان 93 نیز با تکمیل خط یک تا انتهای فرودگاه مشهد این خط به شکلی کامل تمدید می‌شود، خط 2 قطار شهری مشهد نیز با طول 5.14 کیلومتر با فعالیت دو دستگاه حفار در حال احداث است، خط 3 نیز مصوبات آن انجام شده است و ما نیز بنا داریم قسمت میانی آن را که به طول 11 کیلومتر است را به مناقصه بگذاریم این خط نیز پایانه فردوسی را به میدان فردوسی متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری افزود: چالش پیش روی قطار شهری به طور قطع موضوع اعتبارات آن است، به عنوان مثال خط 2 تاکنون 150 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است که ما باید هرچه سریعتر این هزینه‌ها را مرتفع کنیم جا دارد که موضوعات مسائل مناقصات و فاینانس را هر چه سریع‌تر بررسی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon