صادرات ۱۱۸ میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴

صادرات 118 میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در 8 ماه نخست 2014

خبرگزاری تسنیم: یورو استات از رشد ۱۵ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این مدت حدود ۲ برابر فروش محصول تولیدی آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاعات کمیسیون اروپا (یورو استات) از رشد 15 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در 8 ماه نخست 2014 خبر داد.

ایران طی ماه های ژانویه تا اوت امسال 118 میلیون یورو پسته به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کرده است. این رقم برای مدت مشابه سال قبل 102 میلیون یورو اعلام شده بود.

از کل پسته صادراتی ایران به اروپا در 8 ماه نخست امسال 43 میلیون یورو شامل مغز پسته و 75 میلیون یورو مربوط به پسته با پوست بوده است. صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این مدت رشد 72 درصدی داشته است اما صادرات پسته با پوست 3 درصد کاهش داشته است.

آمریکا بیش از 2 برابر ایران به اتحادیه اروپا صادرات پسته داشته است. صادرات پسته آمریکا به اتحادیه اروپا در 8 ماه نخست امسال بالغ بر 265 میلیون یورو بوده است.

در عین حال مغز پسته ایران خریدار بیشتری نسبت به محصول تولیدی آمریکا داشته است. درحالی که ایران طی 8 ماه نخست امسال 43 میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است فروش مغز پسته آمریکا در این مدت تنها 23 میلیون یورو بوده است.

آلمان بزرگترین مقصد صادرات پسته ایران به اروپا شناخته شده است. کشورهای اسپانیا، ‌بلژیک، ‌فرانسه، هلند و اسلواکی نیز از جمله واردکنندگان بزرگ پسته ایران در اروپا معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش در سال 2013 نیز کل صادرات پسته ایران به اروپا با رشد 13 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به 140 میلیون یورو رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه