درخواست مجوز حزب ندای ایرانیان پس از ۲۰ روز در دستور کار کمیسیون ماده ۱۰ قرار می‌گیرد

درخواست مجوز حزب ندای ایرانیان پس از 20 روز در دستور کار کمیسیون ماده 10 قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم:سخنگوی وزارت کشور گفت:روند استعلام‌های حزب ندای ایرانیان به ۲۰ روز نرسیده است، به یک معنا مهلت ۲۰ روزه ارسال استعلام‌ها به وزارت کشور هنوز پایان نیافته است، وقتی ۲۰ روز تمام شود پرونده این حزب در دستور کار کمیسیون ماده ۱۰ قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در مورد پرونده حزب در شرف تأسیس ندای ایرانیان گفت: وزرات کشور به محض دریافت پاسخ استعلام‌ها از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور پرونده حزب ندای ایرانیان را در کمیسیون ماده ده احزاب بررسی می‌کند. پرونده این حزب در اولویت بررسی، کمیسیون ماده احزاب است. به محض دریافت استعلام‌ها نسبت به بررسی پرونده در اولین فرصت اقدام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: اگر 20 روز از تاریخ استعلام ما بگذرد ونهادهای ذیربط پاسخ کامل ندهند هم پرونده حزب ندای ایرانیان در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار خواهد گرفت.

امیری در مورد آخرین وضعیت پرونده ندای ایرانیان اظهار داشت: من  روز چهارشنبه وضعیت پرونده حزب در شرف اعطای مجوز ندای ایرانیان را از اداره سیاسی وزارت کشور استعلام کردم. پس از بررسی، اداره سیاسی به ما اعلام کرد که روند استعلام‌های این حزب به 20 روز نرسیده است. به یک معنا مهلت 20 روزه ارسال استعلام‌ها به وزارت کشور هنوز پایان نیافته است. به هر حال وزارت کشور تلاش می‌کند تا همکاری لازم را با احزاب در شرف تاسیس انجام دهد.

وی افزود: من به اداره سیاسی این مسئله را متذکر شدم که اگرمهلت 20 روز تمام شد و نهادهای مسئول پاسخی به وزارت کشور ندادند، پرونده حزب ندای ایرانیان در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور که با پایگاه اطلاع‌رسانی ندای ایرانیان گفتگو کرده، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روند مجوز دادن به احزاب اصلاح طلب در ماههای اخیر طولانی نشده است؟ تصریح کرد: روند برخورد وزارت کشور با احزاب اصلاح طلب و یا اصولگرا یکی است. آنچه شعار دولت یازدهم است، اعتدال و کمک به احزاب و تشکل‌ها برای فعالیت است. بنابراین وزارت کشور تمام تلاش خود را می‌کند تا احزاب در حال تشکیل و دیگر تشکل‌ها روند قانونی اعطای مجوز را طی کنند.

امیری اضافه کرد: من هم به عنوان قائم مقام وزیر تلاش کردم تا قانون را ملاک ارزیابی فعالین سیاسی قرار دهم، نه بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا. برای شخص وزیر و مجموعه همکار وی هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه گروهی و با چه اندیشه‌ای درخواست مجوز دارند؛ باید همه گروه‌ها، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا روند قانونی اعطای مجوز را طی کنند و به اعتقاد من به عنوان قائم مقام وزیر، روند کنونی اعطای مجوز به حزب ندای ایرانیان کاملاً طبیعی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon